http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/10/12.15/2011_9_20_8_32_28.jpg

 

با رفع مشکلات پیش‌آمده برای سریال «قهوه تلخ»، سازندگان این سریال ادامه آن را در همان زمان نامعلوم تاریخی می‌سازند.

پس از انتشار نسخه قاچاق سری 26 مجموعه «قهوه تلخ»، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ساخت ادامه این سریال را به حالت تعلیق درآورد تا تکلیف نسخه قاچاق روشن شود.

پس از گذشت چند ماه سرانجام تکلیف مجموعه «قهوه تلخ» روشن شد و تهیه‌کنندگان مجموعه قصد دارند قسمت‌های جدید این سریال را بسازند. علی‌رغم برخی اخبار منتشر شده مبنی بر پایان «قهوه تلخ» در دو قسمت اخیر، سازندگان آن قصد دارند داستان را به روال قبل ادامه دهند.

همچنین سازندگان این مجموعه، از رفتن به آینده پشیمان شدند و قرار است در سری 26 و 27فقط داستان در زمان حال روایت شود و دوباره اهالی «قهوه تلخ» به دربار خودشان برگردند.

در حال حاضر سری 26 که نسخه قاچاق آن توزیع شد، به همراه سری 27آماده است و بناست تا پیش از آغاز سال نو وارد بازار شود.

سعید رجبی فروتن مدیر کل دفتر همکاری‌های سمعی و بصری و نمایش خانگی در‌این‌باره گفت: «خوشبختانه با پی‌گیری‌های انجام شده عاملان نسخه قاچاق سری 26قهوه تلخ شناسایی و محاکمه شدند. این اتفاق در حالی بود که هیچ‌کدام از عوامل سازنده این مجموعه در این رویداد دخالتی نداشتند.»

وی ادامه داد: «در حال حاضر سازندگان این مجموعه با توجه به داشتن پروانه ساخت می‌توانند ادامه کار را بسازند و به منظور بازبینی در اختیار ما قرار دهند.»

رجبی فروتن گفت: «سازندگان «قهوه تلخ» مشکلی برای ادامه کار ندارند و می‌توانند به روال سابق به کار خود ادامه دهند.»
ادامه سریال «قهوه تلخ» در حالی ساخته می‌شود که بسیاری از بازیگران به دلیل فاصله ایجادشده میان تولید قسمت‌ها با پروژه خداحافظی کرده‌اند و مشغول به کار در دیگر آثار سینمایی و تلویزیونی شده‌اند.

 1 - جان کارتر : یک فیلم اکشن و تخیلی که جمعا 250 میلیون دلار والت دیزنی هزینش کرده است ، قرار است نهم مارس اکران شود .

فیلمی که نویسنده و کارگردانش اندرو استانتون است که سابقه درخشانی در زمینه انیمیشن سازی دارد ،پویانمایی هایی نظیر (وال ای - داستان اسباب بازی - در جستجوی نمو ) ساخته اوست و توانسته دو اسکار را نصیب خودش کند.

حال باید دید در زمینه فیلمسازی هم موفق  است یا نه.

داستان این فیلم چیزی شبیه آواتار است با این تفاوت که داستان در سیاره آشناتر به نام مریخ می گذرد.

John Carter Poster

دانلود تریلر فیلم

2 - بازی های هانگر : فیلمی به نویسندگی و کارگردانی گری راس نویسنده قهاری که تابحال نامزد 4 جایزه اسکار شده است.

این فیلم برگرفته از رمانی بسیار معروف است، که گفته میشود  بسان فیلمهایی که از همچنین رمان های پرفروش ساخته میشود ( هری پاتر ، گرگ و میش ) بتواند در گیشه موفق باشد.

این فیلم هم مانند دو اثر مذکور از بازیگران نوجوان بهره می برد .

The Hunger Games Poster

دانلود تریلر

پنج شنبه 11 اسفند 1390برچسب:, :: 19:53 ::  نويسنده : هیراد

 000.jpg

0000.jpg


001_2012-02-29.jpg


002_2012-02-29.jpg


003_2012-02-29.jpg


 




006.jpg


007.jpg


008.jpg



 


014.jpg




 


018.jpg


 




012_2012-02-29.jpg

 

-----------------------------

 

 سایت slate که به طور کامل مراسم اسکار رو پوشش میداد بهترین سخنرانی مراسم 2012 رو اعلام کرد که طی آن اصغر فرهادی برای سخنرانی زیبایش راجع مسائل جهان به عنوان بهترین سخنرانی مراسم اسکار برگزیده شد

2_2012-02-28-2.jpg



اصغر فرهادی در متن سخنرانی خود گفت :
ایرانیان بسیارى در سرتاسر جهان در حال تماشاى این لحظه‌اند و گمان دارم خوشحالند. نه فقط به خاطر یک جایزه‌ مهم یا یک فیلم یا یک فیلمساز. آن‌ها خوشحالند چون در روزهایى که سخن از جنگ، تهدید، و خشونت میان سیاستمداران در تبادل است نام کشورشان ایران از دریچه‌ باشکوه فرهنگ به زبان مى‌آید. فرهنگى غنى و کهن که زیرگرد و غبار سیاست پنهان مانده. من با افتخار این جایزه را به مردم سرزمینم تقدیم مى‌کنم. مردمى که به همه‌ فرهنگ‌ها و تمدن‌ها احترام مى‌گذارند و از دشمنى کردن و کینه ورزیدن بیزارند.

 

 

برندگان جوایز اسكار 2012 امروز با اشك و خنده، فریاد و شادی، بغض‌های ناشی از خوشحالی باورنكردنی به ابراز احساسات نسبت به كسب معروف‌ترین جایزه‌ی سینمایی جهان پرداختند.

كسب جایزه‌ی اسكار حتی اگر به دفعات برای یك سینماگر اتفاق بیفتد، باز هم برای او تازگی خواهد داشت. «مریل استریپ»، بازیگر سرشناس هالیوود این حقیقت را امروز به اثبات رساند.

وی كه برای هفدهمین‌بار نامزد جایزه‌ی اسكار شده بود و پیش از این دوبار سابقه‌ی حضور بر روی سن و دریافت جایزه را داشت، امروز با چشمانی اشك‌بار اسكار خود را دریافت كرد.

وی پس از كسب اسكار گفت: فكر می‌كردم خیلی پا به سن گذاشته و پیر باشم، اما وقتی اسم من را صدا كردند، احساس كردم باردیگر یك كودك هستم. همانطور كه اولین باری كه اسكار گرفتم یك كودك بودم. (با خنده) حتی دو نامزد دیگر این جایزه آن زمان متولد نیز نشده بودند. اصلا نگران این نبودم كه شاید این جایزه را نبرم، چون در زندگی خودم را آماده‌ی هر اتفاقی كرده‌ام.

«اوكتاویا اسپنسر»، بازیگر سیاه‌پوست و احساساتی فیلم «خدمتکار» اسكار بهترین بازیگر مكمل نقش زن را دریافت كرد. اشك‌های شوق او حتی به روی سن هم نرسید و به محض آنكه نام او خوانده شد، وی شروع به گریه كرد. «اسپنسر» پس از دریافت جایزه‌اش گفت: از شدت هیجان نمی‌دانم چه بگویم از خانواده‌ام واقعا ممنونم. این یك حقیقت است كه من یك چهره جذاب در هالیوود نیستم، اما از آكادمی اسكار متشكرم كه مرا شایسته‌ی دریافت این جایزه دانست. می‌خواهم تهیه‌كننده شوم و علاوه‌بر بازی در مقابل دوربین، در پشت صحنه نیز فعالیت داشته باشم.

«كریستوفر پلامر» در سن 82 سالگی جایزه‌ی اسكار بهترین بازیگر نقش مكمل مرد را برای فیلم «آغازكنندگان» دریافت كرد. وی كه سنجاق منقش به پرچم كانادا را بر روی كت خود نصب كرده بود، گفت: نمی‌دانم پیرترین برنده‌ی جایزه اسكار بودن چه احساسی دارد. چارلی چاپلین هم در سن 83 سالگی اسكار افتخاری دریافت كرد و فكر می‌كنم او هم احساسی شبیه من داشته بود. من از زمانی كه از مادر متولد شدم فكر سخنرانی دریافت جوایز اسكار را در ذهن داشتم.

«فیلیپ استكتون»، برنده‌ی جایزه اسكار بهترین تدوین صدا برای فیلم «هوگو» گفت: وقتی شما با اسكورسیزی كار می‌كنید همیشه این شانس را دارید كه نامزد جایزه‌ی اسكار شوید. ما در فیلم «جزیره شاتر» نیز با اسكورسیزی همكاری داشتیم و فكر می‌كنم اگر زمان مناسبی اكران می‌شد نامزد اسكار می‌شدیم. از اسكورسیزی ممنون هستم و چه همكاری لذت بخشی بود كار با او.

«مارك كوریر»، برنده‌ی اسكار بهترین چهره‌پردازی برای «بانوی آهنین» گفت: از آكادمی اسكار و همكارانم در این فیلم تشكر می‌كنم. بدون آنها نمی‌توانستم اینجا بایستم. از «مریل استریپ» فوق‌العاده ممنون هستم. رویایم به حقیقت پیوست. من 25 سال در این حرفه فعالیت داشتم و زمان بسیاری طول كشید كه این جایزه را كسب كنم. شنیده بودم كه این جایزه را سینماگران گرفته‌اند و به آن افتخار كرده‌اند.

«ژان دوژاردین»، بازیگر فیلم «هنرمند» كه جایزه‌ی بهترین بازیگر مرد را دریافت كرد، در سخنرانی خود فریاد می‌زد و از همه تشكر می‌كرد تا تمام احساسات غیرقابل كنترل خود را بروز دهد. كسب جوایز بهترین بازیگر مرد در جشنواره‌ی كن، گلدن گلوب، بافتا و سزار نیز او را برای دریافت اسكار آرام نكرده بود.

«دوژاردین» پس از دریافت اسكار گفت: مانند همه‌ی برندگان اسكار از آكادمی متشكر هستم. در مراسم سال 1925 مجری به نام «بیلی كریستال» نبود. در آن زمان قیمت بلیت مراسم پنج دلار بود و فقط 50 دقیقه به طول انجامید. بسیاری از شما سینماگران الهام‌بخش من بوده‌اید و برای این جایزه‌ی باورنكردنی از همه سپاسگزار هستم.

------------------------

 01_2012-02-28.jpg

 

2_2012-02-28.jpg



3_2012-02-28.jpg


4_2012-02-28.jpg




8_2012-02-28.jpg


10_2012-02-28.jpg
 
 


11_2012-02-28.jpg




14_2012-02-28.jpg


16_2012-02-28.jpg


 
25.jpg


 

24.jpg

 


02_2012-02-28.jpg
 

-----------------------------

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 8 صفحه بعد
پيوندها
 
GreeCH
محفلی برای بحث و گفتگو درباره فیلمهای روز دنیا
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان

 http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/0914/4.31/IMAGE634784659277387349.jpg

 

پس از حادثه تیراندازی به جمعی از تماشاگران فیلم سینمایی «شوالیه تاریکی برمی‌خزد» در ایالت کلورادو، مراسم فرش قرمز و مصاحبه مطبوعاتی کارگردان و بازیگران این پروژه در پاریس لغو شد.

پس از حادثه تیراندازی به جمعی از تماشاگران فیلم سینمایی «شوالیه تاریکی برمی‌خزد» در ایالت کلورادو، مسئولان شرکت فیلمسازی «برادران وارنر» که مسئولیت اکران این فیلم سینمایی را برعهده دارند، در شب گذشته (30 تیر/ 20 ژوئیه 2012 میلادی) مراسم فرش قرمز و مصاحبه مطبوعاتی کارگردان و برخی از بازیگران این فیلم سینمایی را در شهر پاریس کشور اروپایی فرانسه لغو کردند.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی هالیوود ریپورتر، کریستوفر نولان؛ کارگردان فیلم سینمایی «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد»، آنی هاتوی، مورگان فریمن، کریستین بل و ماریون کوتیار که در این پروژه ایفای نقش کرده اند به فرانسه سفر کرده بودند و برای انجام مصاحبه مطبوعاتی در هتل «لو بریستول» شهر پاریس اقامت داشتند، اما مسئولان «برادران وارنر» مانع ورود خبرنگاران به داخل هتل و انجام مصاحبه مطبوعاتی با آن ها شدند.

حادثه رخ داده در سینمای شهر آئورورا ایالات متحده آمریکا در بیشتر رسانه های اروپایی و به خصوص فرانسوی زبان بازتاب بسیاری داشته است، به همین دلیل مسئولان «برادران وارنر» اعلام کرده اند که تا اطلاع ثانوی قصد برگزارکردن فرش قرمز و مصاحبه مطبوعاتی خبرنگاران این کشور با کارگردان و بازیگران فیلم سینمایی «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» را ندارد.

50 خبرنگار سینمایی از سراسر اروپا برای پوشش دادن مراسم فرش قرمز فیلم سینمایی «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» و انجام مصاحبه مطبوعاتی با کریستوفر نولان و برخی از بازیگران این اثر به هتل «لو بریستول» رفته بودند. پس از نیویورک و لندن، پاریس سومین شهری بود که مسئولان «برادران وارنر» قصد داشتند مراسم فرش قرمز این فیلم سینمایی را با حضور دست‌اندرکاران آن در این شهر برگزار کنند.

بازیگران و کارگردان فیلم سینمایی «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» هنوز در هتل لوکس «لو بریستول» شهر پاریس اقامت دارند، اما هنوز مسئولان شرکت فیلمسازی «برادران وارنر» تاریخ دیگری برای برگزاری مراسم فرش قرمز این فیلم سینمایی در این شهر اروپایی اعلام نکرده اند.

در ساعت 30 دقیقه بامداد روز جمعه، زمانی که مردم شهر آئورورا ایالت کلورادو در حال تماشای فیلم سینمایی «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» (The Dark Knight Rises) بودند، جوان 24 ساله نقابدار و مسلح از درب خروج سینما وارد سال شد و با به تیر بستن تماشاگران، 12 تن از آن ها را به قتل رساند و 50 تن هم زخمی شدند.

هنوز جزئیات کامل تری را پلیس فدرال ایالات متحده آمریکا درباره این حادثه دل‌خراش افشا نکرده است.

«شوالیه تاریکی بر می‌خیزد» به کارگردانی کریستوفر نولان داستان «بت من» را به تصویر می کشد که پس از گذشت 8 سال از آخرین فعالیت خود، دوباره برای نجات شهر در برابر دشمنی قدرتمند به پا می‌خیزد.تام هاردی، کریستن بل، لیام نیسون، جوزف گوردون لویت، آن هاتوی، گری الدمن، مورگان فریمن و ماریون کوتیار نیز از جمله بازیگران مطرح و برجسته ای هستند که در فیلم سینمایی «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» ایفای نقش کرده اند.

قسمت های اول و دوم فیلم های سینمایی بت‌من به نام « شروع بت من» و «شوالیه تاریکی» که در سال های 2005 و 2008 میلادی اکران شده اند، هر کدام به ترتیب فروشی برابر با 352 و یک میلیون دلار را رقم زده اند.

مجموعه فیلم های اکشن بت‌من که براساس کمیک استریپ محبوب و معروف ساخته می شوند از جمله داستان های ابر قهرمانانه ای هستند که همیشه مورد توجه تماشاگران قرار گرفته اند.
--------------

منبع: سینما پرس

 


مردی در یکی از سینماهای نمایش دهنده «شوالیه تاریکی بر می خیزد» بر روی تماشاگران آتش گشود، 12 نفر را کشت و 38 نفر را مجروح کرد.

به گزارش EOnline و بر اساس گزارشات متعدد تایید شده، متاسفانه مردی در ساعت 12:30 نیمه شب در آئورا - ایالات متحده امریکا، یکی از سینماهای نمایش دهنده جدیدترین فیلم نولان، پس از انفجار بمبی دود زا، به جلوی جمعیت رفته و آنان را تیر باران می کند.

بر اساس گزارشات رسیده، مرد مذکور در حالی این جنایت را انجام داد که ماسک ضد گاز بر صورت داشته است. (در برخی خبرگزاری های فارسی زبان، به اشتباه عنوان شده بود که این مرد با مساک کاراکتر نقش منفی این فیلم "Bane" این کار را انجام داده بود که این موردصحت ندارد)

10 نفر در اولین لحظات تیراندازی کشته شدند و 2 نفر دیگر در حین درمان در یکی از بیمارستان های محلی جان خود را از دست دادند. کم سن و سال ترین مقتول تنها 6 سال سن داشته و کوچکترین مجروع کودکی 3 ماهه بوده است.

o-JAMES-HOLMES-570.jpg

مرد تیر انداز نیز دقایقی بعد در پارکینگ سینما توسط پلیس محلی بازداشت شد. وی شخصی با نام جیمز هلمز، اهل سن فرانسیسکو و دانشجوی دانشگاه کولورادو بوده است. پلیس اظهار کرد وقتی وی خود را در محاصره پلیس دید، از هر گونه مقاومت خود داری و خود را به پلیس تسلیم کرد.

استودیوی برادران وارنر، ناشر فیلم شوالیه تاریکی بر می خیزد، در اعلامیه ای رسمی تاسف عمیق خود را از این حادثه اعلام کرد. 

 

 این بار انتقام جویان تایتانیک را غرق کردند

 

Rank Title USA Box Office
1. Avatar (2009) $760,505,847
2. The Avengers (2012) $607,219,521
3. Titanic (1997) $600,779,824
4. The Dark Knight (2008) $533,316,061
5. Star Wars (1977) $460,935,665
6. Shrek 2 (2004) $436,471,036
7. E.T.: The Extra-Terrestrial (1982) $434,949,459
8. Star Wars: Episode I - The Phantom Menace (1999) $431,065,444
9. Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest (2006) $423,032,628
10. Toy Story 3 (2010) $414,984,497
11. The Hunger Games (2012) $403,768,852
12. Spider-Man (2002) $403,706,375
13. Transformers: Revenge of the Fallen (2009) $402,076,689
14. Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2 (2011) $380,955,619
15. Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith (2005) $380,262,555
16. The Lord of the Rings: The Return of the King (2003) $377,019,252
17. Spider-Man 2 (2004) $373,377,893
18. The Passion of the Christ (2004) $370,270,943
19. Jurassic Park (1993) $356,784,000
20. Transformers: Dark of the Moon (2011) $352,358,779


 

چهار شنبه 14 تير 1391برچسب:, :: 21:38 ::  نويسنده : هیراد

 جیمز براردینلی (امتیاز 2 از 4) ------------------ نقد فیلم

 

 

 

می خواهید با «مرد عنکبوتی» به کجا برسید؟ این همان سؤال چند میلیارد دلاری ست که بلای جان کمپانی سونی پیکچرز شده است. یکی از مجموعه فیلم های اصلی و حائز اهمیت آنها یعنی «مرد عنکبوتی» آنچنان پولساز بودن خود را به اثبات رسانده که نمی شود به همین سادگی آن را به حال خودش رها کرد، حتی اگر موتور خلاقه ی آن دیگر سوختی برای ادامه ی مسیر نداشته باشد. شاید بتوان گفت تا جایی که ظرفیت سه فیلم مربوطه - «مرد عنکبوتی» محصول 2002، «مرد عنکبوتی 2» محصول 2004 و «مرد عنکبوتی 3» محصول 2007 - اجازه می داد، «سم ریمی/ Sam Raimi » تا حدی که در توان این شخصیت بود، از آن بهره گرفت. در واقع شاید حتی سومین فیلم این مجموعه هم زیادی و اضافی بود. وقتی بحث ساخت قسمت چهارم پیش آمد، ریمی بر سر "اختلاف در امور خلاقه" از گروه جدا شد و سونی پیکچرز ماند با فیلمی که بایستی همچنان پیش می رفت اما کسی نبود که پشت فرمان بنشیند و پروژه را به جلو براند.

http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/naghd/madam/ted/spiderman/gsdbndfn.jpgاینطور شد که آنها هم همان مسیری را پیمودند که مدت هاست در هالیوود قابل قبول و پذیرفته شده است: وقتی شک دارید، بازسازی کنید و از نو شروع کنید. بنابراین،‌ تنها 10 سال بعد از اینکه ریمی یکی از ستایش شده ترین قهرمان های کمیک استریپ های مارول را به سالن های سینما آورد، آن صحنه ها به ماشین اوراق زمان سپرده شد تا دوباره از نو و با ظاهری جدید و به روز شده روی پرده نمایش داده شود. «مرد عنکبوتی شگفت انگیز/ The Amazing Spider-Man » در کل آنقدر تفاوت های شاخصی با نسخه ی سال 2002 ندارد که فیلم جالب توجهی محسوب شود و ضمناً دو اتفاق مهم و تغییر دهنده ی ژانر ابرقهرمانی را که بعد از آن دوران رخ داده اند نادیده می گیرد: سه گانه ی بتمن ساخته ی کریستوفر نولان و فیلم «انتقام جویان/The Avengers». هر دوی این فیلم ها فضای رقابتی این ژانر را به حدی تغییر داده اند که دیگر تقریباً غیرممکن به نظر می رسد فیلمی مانند «مرد عنکبوتی شگفت انگیز» که تا این حد از جاه طلبی به دور است و داستان آن هم ساده و سرسری نوشته شده، بتواند رضایت مخاطبان را جلب کند. البته درباره ی موفقیت های این فیلم از نظر تجاری و در گیشه ها نمیتوان زیاد با اطمینان سخن گفت، و به احتمال زیاد مخاطبان جان بر کف کمیک استریپ مرد عنکبوتی هم نسبت به این فیلم واکنش مناسبی نشان خواهند داد. اگر با در نظر گرفتن این فیلم به وضعیت فیلم های بلاک باستر فصل تابستان به طور کلی، و فیلم های ابرقهرمانی به طور خاص نگاهی داشته باشیم، پیام ناامید کننده ی آن را درباره ی این دو مورد درک می کنیم. به عنوان مثال، واکنش مخاطبان به این فیلم چگونه خواهد بود، فیلمی که جز بازگویی داستانی که همین چند سال پیش (و با کیفیتی در همین حد یا چه بسا بهتر) شنیده ایم، کار دیگری انجام نمی دهد؟

http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/naghd/madam/ted/spiderman/jfdhnbv%20.jpg«مرد عنکبوتی شگفت انگیز» مجدداً ماجرای اولیه ی شخصیت اصلی را بازگو می کند، انگار که تماشاگران با گذشت ده سال همه چیز را فراموش کرده اند. روشی که ریمی برای بیان این داستان به کار برده بود از نوعی بی ریایی ساده، جذاب و با سلیقه بهره مند بود. بله درست است که باور کردن آن کمی مشکل بود اما این موضوع در فیلم های ابرقهرمانی همیشه وجود دارد و یکی از خصوصیات پذیرفته شده ی این ژانر است. اما در این فیلم، فیلمنامه ای بی ثبات همان ماجرای ساده را به شکلی پیچیده درآورده است. علاوه براین که باید قبول کنیم که نیش یک عنکبوت غیرعادی می تواند قدرت های خارق العاده ای به پیتر پارکر منتقل کند، باید این را هم بپذیریم که این پسر یک دزد حرفه ای ست. بالأخره، او توانسته به حریم داخلی یک مرکز تحقیقات ژنتیکی فوق امنیتی نفوذ کند، آن هم تنها به وسیله ی یک کارت شناسایی قلابی! همین اتفاقات احمقانه ی بی دلیل و تکراری است که به قابلیت فیلم برای ایجاد فضایی شبه واقعی آسیب می زند. تماشاگران حاضرند با حجم زیادی از اتفاقات باورنکردنی و غیرممکن در فیلم های ابرقهرمانی کنار بیایند، اما به هر حال هر چیزی حد و مرزی دارد.

http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/naghd/madam/ted/spiderman/jmfhmhjhj.jpg«توبی مگوآیر/ Tobey Maguire» جای خود را به «اندرو گارفیلد/Andrew Garfield » داده است. زیاد مهم نیست. وقتی که نقاب به صورت داشته باشد متوجه تفاوت هایشان نمی شوید و گارفیلد در نقش پیتر، در مقایسه با مگوآیر باور پذیرتر است. اما سن گارفیلد برای این نقش بیش از حد بالاست (یک جوان 28 ساله در نقش یک نوجوان دبیرستانی) و بیننده را به یاد فیلم «Grease» می اندازد، اما خب مگوآیر هم وقتی لباس مرد عنکبوتی را به تن کرد 26 ساله بود. اینجا به جای «کلیف رابرتسن/Cliff Robertson»، «مارتین شین/Martin Sheen» نقش عمو بن را بازی می کند و این یک نکته ی مثبت به شمار می رود. از طرف دیگر، انتخاب «سالی فیلد/Sally Field» برای بازی در نقش عمه مِی اشتباه فاجعه آمیزی ست. بر فرض که او را در نقش خانم گامپ (مادر فارست در فیلم Forrest Gump) باور کرده باشیم، اما به هیچ وجه نمی شود او را در قالب قیّم پیتر پارکر پذیرفت. معذرت می خواهم اما واقعاً کار سختی است که کسی بتواند بازی بهتری از «رُزمری هریس/Rosemary Harris» ارائه دهد (هرچند که فکر می کنم او هم الآن دیگر خیلی پیر شده باشد). شخصیت مری جین که محبوب پیتر بود حذف شده است و جای خود را به دوست دختر اصلی او در کمیک استریپ، یعنی گوئن استیسی داده است. خصوصیت متفاوت این دو شخصیت، رنگ موی آنهاست. «اما استون/Emma Stone» هم مانند گارفیلد سن و سال دار تر از آن است که یک نوجوان دبیرستانی باشد، اما حداقل او 23 ساله است و در مقایسه با گارفیلد باورپذیرتر است. گویا استون و گارفیلد، پشت دوربین هم با هم رابطه دارند، و این موضوع باعث می شود کمی عجیب به نظر برسد که کشش روی پرده میان توبی مگوآیر و «کریستن دانست/ Kirsten Dunst » (در فیلم اول) قابل قبول تر و جذاب تر بود.

http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/naghd/madam/ted/spiderman/gndjhdhfxfyg.jpgنیمه ی اول «مرد عنکبوتی شگفت انگیز» تقریباً بازسازی لحظه به لحظه ی «مرد عنکبوتی» است. خب بیایید فهرست صحنه ها را بررسی کنیم. پیتر را می بینیم که در مدرسه پسری خجالتی و کمرو است. تیک می خورد. پیتر توسط یک عنکبوت که مورد تشعشع امواج رادیواکتیو قرار گرفته گزیده می شود. تیک. پیتر وقتی بیدار می شود و نیروهای تازه ای به دست آورده احساس بیماری می کند. تیک. پیتر نیروهای جدید خود را در راستای اهدافی خودخواهانه محک می زند. تیک. عمو بن پیتر را نصیحت می کند و می گوید که "قدرت زیاد مسئولیت زیاد به همراه می آورد". تیک. البته این بار دقیقاً همین عبارت را به کار نمی برد. عمو بن در نتیجه ی واکنش نشان ندادن پیتر به قتل می رسد. تیک. و به همین ترتیب... تا این جای فیلم که شبیه شنیدن بازخوانی یک ترانه ی آشنا، توسط شخصی با صدایی ناهنجار و گوش خراش است.

http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/naghd/madam/ted/spiderman/ktfmb.jpgنیمه ی دوم فیلم همان روند مرد عنکبوتی را تکرار می کند اما شخصیت شرور داستان فرد دیگری است. این بار به جای گرین گابلین (دیو سبز) با شخصیت مارمولک (ریس ایفانز/Rhys Ifans) روبرو می شویم. البته این دو شخصیت در کل بسیار شبیه به هم هستند و می شود جای آنها را با یکدیگر عوض کرد و دلیل اصلی اینکه صحنه های نبرد نهایی متفاوت با فیلم اول درآمده این است که جلوه های ویژه ی فیلم با کیفیت تر هستند. با این وجود حقیقت این است که بعد از دیدن مبارزه ی مرد عنکبوتی با گابلین، دکتر اختاپوس، سندمن (مرد شنی) و ونوم، دیگر چه ترفندی مانده که برای این نبردهای شبیه به هم بتوان به کار بست؟ با وجود اینکه این صحنه ها توسط کارگردان فیلم «مارک وب/ Marc Webb» - که بعد از پایه ریزی موقعیت حرفه ای خود با فیلم «500 Days of Summer» حالا جای پای خود را محکم می کند - به خوبی اجرا و تولید شده اند، ماهیتی تکراری در آنها دیده می شود که شاید اجتناب ناپذیر باشد.

http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/naghd/madam/ted/spiderman/nghdmdfxbg.jpgفیلم «انتقام جویان» روند معمول صحنه های زد و خورد ابرقهرمان ها را به کل تغییر داد، و از آنجایی که «مرد عنکبوتی شگفت انگیز» نمی تواند خود را تا آن درجه بالا بکشد، صحنه های مربوط به نبرد کمی قدیمی و تک بعدی و تصنعی به نظر می رسند. در یادداشتم برای فیلم «انتقام جویان» نوشته بودم این فیلم: "معیار سنجش کیفیت این گونه فیلم ها را تغییر داده و در رده ای فراتر از فیلم های ابرقهرمانی پیشین قرار می گیرد. با این حساب ممکن است بعد از این روش قدیمی در انداختن یک ابرقهرمان با یک یا دو ضدقهرمان و شخصیت شرور، نتواند توقعات را برآورده کند. وقتی چیزی به طبقه ی 11 صعود کرده باشد، بازگشت به طبقه ی 7 باعث ناامیدی نخواهد شد؟" وقتی درباره ی «مرد عنکبوتی شگفت انگیز» صحبت می کنیم شاید اختصاص همین طبقه ی 7 هم بیش از حد سخاوتمندانه و آسان گیرانه باشد!

http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/naghd/madam/ted/spiderman/mnhdnbxv.jpgاگر بخواهیم انصاف را درباره ی مارک وب رعایت کنیم، باید بگوییم بخش عمده ی نواقص «مرد عنکبوتی شگفت انگیز» به او ارتباط ندارند، این ایرادات از فیلمنامه سرچشمه می گیرد. هنر کارگردانی او اثبات شده است و در به کار بستن جلوه های ویژه دقت و ظرافت نشان می دهد. علاوه بر این در به تصویر کشیدن صحنه های ساده و کم اهمیت تر فیلم هم مهارت دارد. رابطه ی عاشقانه تا جایی که لازم است در ایجاد لحظات دلنشین کمک می کند و چند مورد تغییر و تبادل های شخصیتی هم در فیلم اتفاق می افتند. تکنیک CGI از هر سه فیلم اول که ساخته ی ریمی بودند با کیفیت تر است، هر چند که به احتمال زیاد این مسئله بیش از هر چیز نتیجه ی پیشرفت این تکنولوژی است. میتوان گفت که اگر فیلمنامه ی بهتری در کار بود، شاید مارک وب می توانست فیلم موفقی بسازد. شاید می توانست.

http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/naghd/madam/ted/spiderman/hdndxzv.jpg«مرد عنکبوتی شگفت انگیز» از همان ابتدا به صورت 3-D تصویربرداری شد، و این نکته نوید دهنده ی این است که دیگر از آثار ناهنجار تبدیل فرمت خبری نیست. با این وجود، وب نتوانسته از این تکنیک به طوری مؤثر استفاده کند. بیش از نیمی از طول فیلم به شکلی ساخته شده که به جز کمی سایه روشن در پیش زمینه ی تصویر، تفاوتی با حالت دو بعدی احساس نمی شود. اگر حرف من را باور ندارید عینک هایتان را بردارید و با چشم خودتان ببینید! تنها در طول صحنه های اکشن و نبرد است که اگر عینک مخصوص به چشم نداشته باشید تصاویر تار می شوند و حالت دوبینی پیدا می کنید. این از آن نوع فیلم هایی ست که اضافه بهایی که برای بلیط 3-D از تماشاگر گرفته می شود، به نوعی دزدی به شمار می رود. پولی که می دهید با آنچه در عوض نصیبتان می شود برابری نمی کند. با وجود همه ی انتخاب های درست مارک وب در زمینه ی مسائل فنی فیلم، استفاده از تکنیک 3-D به هیچ وجه رضایت بخش نیست.

http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/naghd/madam/ted/spiderman/The-Amazing-Spider-Man-5.jpgنکته ی دیگری که ارزش گفتن دارد به موسیقی متن سنگین و مطنطن فیلم ساخته ی «جیمز هورنر/ James Horner» مربوط است که باز هم نمونه ی دیگری از استثمار و سؤاستفاده از خود به شمار می رود. یک ملودی پنج ثانیه ای در موسیقی متن این فیلم وجود دارد که عیناً از موسیقی ای کپی برداری شده که همین آهنگساز برای فیلم های Star Trek 2وStar Trek 3 ساخته بود، حتی یک نت آن هم تغییر نکرده است. بهترین راه برای اینکه حواس تماشاگر پرت شود و حس و حال لحظه ی فیلم حاضر را از دست بدهد. این مورد حتی از دزدی های موسیقیایی که هورنر در فیلم «بیگانگان/Aliens» انجام داده بود نیز انگشت نما تر است، تازه آن دفعه جناب آهنگساز بهانه ای هم داشت (هرچند که درباره ی اعتبار آن بهانه هم جای چون و چرا وجود دارد).

از نظر من، این فیلم بی ارزش کننده ترین و ناامید کننده ترین فیلمی ست که امسال دیده ام. مطمئناً بدترین فیلم نیست، اما ساخت این پروژه به وضوح آنقدر غیرضروری و بی مورد بوده که موقع دیدن آن مدام می خواستم از شدت ناامیدی دندان هایم را به هم فشار بدهم. از نو آغاز کردن پروژه ی مرد عنکبوتی، گرچه به خودی خود کاری سؤال برانگیز به شمار می رفت، فرصتی بود تا این شخصیت را در موقعیتی منحصر به فرد قرار داد و آن را یگانه ساخت. او را جایی برد که پیش از این نبوده است. موفقیت این مجموعه فیلم را به جایی رسانید که فیلم «آغاز بتمن/Batman Begins» برای شخصیت بتمن انجام داد. به جای آن، با تکرار غیرخلاقانه و بی شور و حال همان داستان اصلی روبرو می شویم که با یک نبرد مبتذل میان قهرمان و ضد قهرمان به پایان می رسد. خلاقیت به کار رفته در مجموعه فیلم های «Transformers» از این فیلم بیشتر است. حالا باید دو سال دیگر صبر کنیم تا «مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2» اکران شود و امیدوار باشیم که سازندگان فیلم بتوانند کاری کنند که این شخصیت دوباره روی پرده جان بگیرد. آغاز مجدد این پروژه تنها ضعف های ابرقهرمان مشهور مارول را آشکار کرد و هیچ قدمی در راستای نشان دادن نقاط قوت آن برنداشت.

"منبع: سایت نقد فارسی"

 

Rank Title Weekend Gross Weeks
1 Ted  $54.4M $54.4M 1
2 Magic Mike  $39.1M $39.1M 1
3 Brave $34.1M $132M 2
4 Madea's Witness Protection  $25.4M $25.4M 1
5 Madagascar 3: Europe's Most Wanted  $11.8M $180M 4
6 Abraham Lincoln: Vampire Hunter $6.01M $29M 2
7 Moonrise Kingdom  $4.93M $18.5M 6
8 Prometheus  $4.92M $118M 4
9 Snow White and the Huntsman $4.5M $146M 5
10 The Avengers  $4.42M $607M 9

یک شنبه 14 خرداد 1391برچسب:, :: 21:58 ::  نويسنده : هیراد

All-Time USA Box office

Rank Title USA Box Office
1. Avatar (2009) $760,505,847
2. Titanic (1997) $600,779,824
3. The Avengers (2012) $552,700,000
4. The Dark Knight (2008) $533,316,061
5. Star Wars: Episode IV - A New Hope (1977) $460,935,665
6. Shrek 2 (2004) $436,471,036
7. E.T.: The Extra-Terrestrial (1982) $434,949,459
یک شنبه 14 خرداد 1391برچسب:, :: 21:45 ::  نويسنده : هیراد

 http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/0914/3.13/13900922121956_PhotoA.jpg

 

تهیه‌کنندگان اکشن علمی - تخیلی «مردان سیاه‌پوش» می‌گویند به‌زودی تولید چهارمین قسمت این مجموعه فیلم پرفروش را شروع می‌کنند. ویل اسمیت هم چنان یکی از تهیه‌کنندگان این مجموعه فیلم خواهد بود.

افتتاحیه 70 میلیون دلاری «مردان سیاه‌پوش 3» در آمریکای شمالی، تهیه‌کنندگان آن را به فکر ساخت قسمت بعدی آن انداخته است.

آن‌ها می‌گویند فاصله زمانی نمایش قسمت چهارم با سومین قسمت آن کمتر از گذشته خواهد بود و قسمت تازه تا حداکثر دو سال دیگر اکران عمومی خواهد شد.

شرکت سونی این روزها به دنبال طرح جذابی برای ماجراجویی‌های چهارمین قسمت دو مأمور سیاه‌پوش خبره قصه خود است.

تا یک ماه دیگر، نام دو فیلمنامه‌نویسی که قرار است فیلم‌نامه قسمت جدید این مجموعه فیلم را بنویسند، اعلام خواهد شد.

بری سوننفلد کارگردان سه قسمت قبلی، همچنان با قسمت تازه این پروژه همکاری خواهد داشت و ویل اسمیت و تامی لی جونز بازیگران اصلی آن هستند.

شایعات تأیید نشده حکایت از حضور جیدن اسمیت فرزند نوجوان ویل اسمیت در یکی از نقش‌های مهم قسمت چهارم می‌کند.

شنیده می‌شود در چهارمین قسمت فیلم کاراکتر تازه‌ای، وارد قصه و ماجراهای آن می‌شود که جیدن اسمیت نقش او را بازی خواهد کرد.

این بازیگر نوجوان - که ویل اسمیت سرمایه‌گذاری ویژه‌ای روی او کرده است- در فیلم جدید پدر خود «پس از زمین» هم با او همبازی است.

این اکشن علمی - تخیلی را ام نایت شامالان فیلمساز هندی‌تبار کارگردانی می‌کند و اسمیت در آن در نقش پدر و فرزند بازی می‌کنند.

کلید فیلم‌برداری «مردان سیاه پوش 4» تا زودتر از تابستان سال2013 زده نخواهد شد و هزینه تولید آن حدود 120 میلیون دلار خواهد بود.

این قسمت فیلم هم به صورت سه‌بعدی تولید خواهد شد.

سومین قسمت فیلم - که اولین نسخه سه‌بعدی این مجموعه فیلم بوده در سطح بین‌المللی حدود 122 میلیون دلار فروش کرد که با حساب فروش آمریکایی آن حدود 202 میلیون دلار می‌شود.

 http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/0914/3.13/13910309000611_PhotoA.jpg

 

در حالی که فیلم‌های هندی هر هفته صدرنشین جدول گیشه نمایش سینماهای این کشور آسیایی می‌شوند، هفته قبل «مردان سیاه‌پوش ۳» لقب موفق‌ترین فیلم سینمایی هفته سینماهای هند را گرفت.

فیلم جدید ویل اسمیت در شرایطی صدرنشین جدول گیشه نمایش سینماهای هند شد که هیچ فیلم مطرح هندی با حضور بازیگران سرشناس، در این کشور به روی پرده سینماها نرفت.

تحلیل‌گران اقتصادی سینما می‌گویند اهالی صنعت سینمای هند که احتمال موفقیت بالای «مردان سیاه‌پوش 3» را در جدول گیشه نمایش می‌دادند، ترجیح دادند هیچ فیلم مطرحی را اکران عمومی نکنند.

اکشن علمی - تخیلی «مردان سیاه‌پوش 3» که در اولین روز نمایش در هند 4 کرور فروش کرد، طی سه روز اول اکران عمومی حدود 17 کرور فروش کرد.

تنها رقیب هندی این فیلم یک انیمشن دو بعدی به نام «آرجون: شاهزاده سلحشور» بود که هیچ یک از صداپیشگان آن از بازیگر مشهور هندی نبودند.

این انیمیشن که به صورت محصول مشترک با کمپانی والت‌دیزنی تهیه شده، با یک فروش 5 کروری در ردیف دوم جدول نشست.

قصه فیلم درباره یکی از افسانه‌های قدیمی و کلاسیک هندی به نام آرجون است که قبل از مقابله با دشمنان کشور، باید با شیطان درون خود مبارزه کند.

عدم موفقیت مالی «آرجون: شاهزاده سلحشور» باعث طرح این سؤال از سوی تحلیل‌گران اقتصادی سینمای هند شده که چرا صنعت سینمای کشور تا به امروز نتوانسته فیلم موفقی در ژانر سینمای انیمیشن ارائه کند.

تا قبل از «مردان سیاه‌پوش 3»، فقط یکی دو بار محصولات هالیوودی (مثل «تایتانیک») توانسته‌اند با شکست دادن رقبای هندی خود، صدرنشین جدول هفتگی گیشه نمایش سینماهای این کشور شوند.

اهالی صنعت سینمای هند می‌گویند زمانی که یک فیلم پرسروصدا جنجالی هالیوودی در هند اکران عمومی می‌شود، بهتر است که تهیه‌کنندگان هندی هیچ فیلم مطرحی از محصولات خود را به رقابت با آن فیلم نفرستند.

از آغاز سال 2012 تا به حال، بیش از 10 فیلم جدید هندی در جدول گیشه نمایش فروش بالایی کرده‌اند و این نکته، باعث خشنودی اهالی سینما شده است.

 http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/0914/3.05/1110622_PhotoA.jpg

 

کمپانی برادران وارنر که فیلم‌نامه «تصفیه‌گر» را آماده تولید دارد،‌ تصمیم گرفته است آن را با بازی «لئوناردو دی کاپریو» در نقش اصلی جلوی دوربین ببرد.

این درام مستقل و جنایتکارانه با مشارکت شرکت فیلم‌سازی آپیان وی تهیه خواهد شد و خود دی‌‌کاپریو هم از تهیه‌کنندگان آن خواهد بود.

فیلمنامه «تصفیه‌کننده» را استیو زتومر نوشته که مدتی قبل فیلم‌نامه نسخه جدید و احیا شده فیلم کلاسیک «پلیس آهنی» را برای کمپانی متروگلدوین مه‌یر نوشت.

لئوناردو دی کاپریو این فیلم‌نامه را مطالعه کرده و پسندیده است اما هنوز معلوم نیست کلید فیلم‌برداری فیلم چه زمانی زده خواهد شد.

کمپانی برادران وارنر این روزها در جست‌وجوی فیلم‌سازی است که وظیفه کارگردانی «تصفیه‌کننده» را به دست او بسپارد.

مسئولان این کمپانی گفته‌اند برای انتخاب کارگردان فیلم با دی کاپریو مذاکره می‌کنند و پس از مشورت با او، نام کارگردان فیلم را اعلام خواهند کرد.

تهیه‌کنندگان فیلم گفته‌اند فعلا قصد افشای خط اصلی قصه فیلم نامه را ندارند، اما منابع نزدیک به پروژه می‌گویند قصه فیلم حال و هوای تازه‌ای دارد و نقش دی‌کاپریو هم متفاوت از کارهای قبلی اوست.

دی کاپریو این روزها خود را آماده بازی در درام افشاگرانه تازه «مارتین اسکورسیزی» به نام «گرگ وال استریت» می‌کند که گفته می‌شود اواسط تابستان جلوی دوربین می‌رود.

در عین حال، در خبرهاست که وی به‌زودی در فیلم «کیش خشونت» هم بازی خواهد کرد. به این ترتیب، کلید فیلم‌برداری «تصفیه‌کننده» پس از پایان بازی دی کاپریو در این دو فیلم زده خواهد شد.

دی کاپریو هم اکنون جلوی دوربین درام جنایتکارانه «جانگوی از بند رها شده» به کارگردانی کوئتین تارانتینو است. این اولین همکاری مشترک این دو با یکدیگر است.

بعد از نمایش موفقیت‌آمیز فیلم‌های «آغاز» و «جزیره شاتر» و نقدهای مثبت منتقدان، سال قبل درام شرح حال‌گونه «جی ادگار» وی نتوانست فروش بالایی در جدول گیشه نمایش سینماها کند.

این فیلم که توسط کلینت ایستوود کارگردانی شد، با هزینه‌ای 35 میلیون دلاری، در سطح جهانی 75 میلیون دلار فروش کرد.

از دی کاپریو به‌زودی نسخه دوباره‌سازی شده «گتسبی بزرگ» به روی پرده سینماها می‌رود.

 http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/0914/3.05/13910115000197_PhotoA.jpg

 

موفقیت کلان «آوانجرز» و استقبال بالای تماشاگران از آن، کمپانی والت‌دیزنی و شرکت انتشاراتی مارول را در امر تولید فیلم ابرقهرمانانه «مرد تک تیرانداز» مصمم‌تر کرده است.

کاراکتر «مرد تک‌تیرانداز» که برای نخستین بار در «آونجرز» خود را به تماشاگران سینما نشان داد، توسط «جرمی رنر» بازی شد.

این کاراکتر در کنار شش شخصیت ابرقهرمان دیگر با دشمنان کره زمین که قصد نابودی آن را داشتند مبارزه کرد و موفق شد.

«مرد تک تیرانداز» یکی از بی‌شمار کاراکترهای ابرقهرمان قصه‌های کمیک استریپی شرکت مارول است که هنوز به صورت یک شخصیت مستقل در هیچ فیلم سینمایی ظاهر نشده است.

با معرفی این کاراکتر در «آونجرز» و استقبال تماشاگران از هویت و ماجراجویی‌های وی، کمپانی والت دیزنی و شرکت مارول هم قصد تولید نسخه سینمایی مستقل ماجراجویی‌های او را دارند.

«مرد تک تیرانداز» هم مثل بقیه کاراکترهای ابرقهرمان قصه‌های کمیک استریپی هویتی دوگانه دارد. او در حالت عادی، مردی معمولی به نام کلینت بارتون است که در زمان خطر و اضطرار تبدیل به یک ابرقهرمان می‌شود.

تخصص این ابرقهرمان در کار او با تیر و کمان است و نشانه‌گیری دقیقی دارد. فرق او با بقیه ابرقهرمان‌ها در باستانی و کهن‌ بودن هویت این ابرقهرمان است.

«جرمی رنر» مشتاق بازی در نسخه مستقل سینمایی «مرد تک‌تیرانداز» است ولی تهیه‌کنندگان فیلم هنوز زمان دقیق شروع کار تولید آن را اعلام نکرده‌اند.

این اولین نقش ابرقهرمانانه جرمی ‌رنر است. او قبل از این بازیگر تعدادی فیلم مستقل و غیرمتعارف سینمایی بوده است.

وی پس از نامزد شدن برای دریافت اسکار برای درام ضد جنگ گنجه درد «2008» تبدیل به یک چهره مطرح سینما شد.

رنر که سال قبل «ماموریت غیرممکن 4» را روی پرده سینماها داشت، امسال قسمت تازه‌ای از مجموعه فیلم «بورن» با نام «میراث بورن» را اکران عمومی خواهد کرد.

این فیلم احیای این مجموعه فیلم است و رنر در آن جایگزین مت دیمون شده و به جای او نقش اصلی را بازی می‌کند.

چهار شنبه 20 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 22:53 ::  نويسنده : هیراد

 http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/0914/2.20/hafez-02-_caffecinema.com_.jpg

 

در حالي كه سري تازه قلب يخي قرار است به زودي به كارگرداني سامان مقدم كليد بخورد آخرين اخبار حاكي از حضور يك جمع بي سابقه از ستاره هاي سينماي ايران در اين مجموعه است. در حالي كه پيش از اين خبر حضور هديه تهراني در اين سريال منتشر شده بود. اخبار رسيده به ما حاكي از اين است كه مهران مديري هم با سازندگان قلب يخي براي حضور در اين سريال به توافق رسيده. اين در حالي است كه توزيع مجموعه قهوه تلخ مجددا آغاز شده و بايد ديد سازندگان اين سريال چطور با حضور ستاره شان در سريال رقيب كنار مي آيند. شنيده ها همچنين حاكي از حضور چند چهره مطرح ديگر در اين مجموعه است؛ شاید رضا عطاران هم پس از مدت‌ها با مهران مدیری همبازی شود. 

چهار شنبه 20 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 22:51 ::  نويسنده : هیراد

 http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/0914/2.20/IMAGE634397601421093750.jpg

 

آرنولد شوارتزنگر، بازيگر محبوب فيلم هاي اکشن و فرماندار سابق ايالت کاليفرنيا با بازي در فيلم سينمايي «دَه» بار ديگر به دنياي سينماي اکشن باز مي‌گردد.

آرنولد شوارتزنگر، بازيگر محبوب فيلم هاي اکشن برجسته اي مانند «نابودگر» (The Terminator)، «غارتگر» (Predator)، «پايان روزها» (Total Recall) و فرماندار سابق ايالت کارليفرنيا، پس از سال ها دوري از سينما، با بازي در فيلم سينمايي «دَه» (Ten) بار ديگر به دنياي سينماي اکشن باز مي‌گردد. (البته ایشان چند حضور جزئی طی سال گذشته در برخی فیلم های داشته است که به زودی به نمایش در خواهند آمد)

بنابر گزارش پايگاه اطلاع رساني هاليوود ريپورتر، اسکيپ وودز فيلمنامه «دَه» را مي نويسد و ديويد آير نيز کارگردان اين فيلم سينمايي است.

همچنين بيل بلاک از شرکت فيلمسازي «کيو آي دي اينترنشنال» ، پل هانسون، جو راثريال پالاک پاتال و ال رودي تهيه کنندگان «دَه» هستند و شرکت فيلمسازي «اپن رود فيلمز» نيز مسئوليت اکران اين فيلم سينمايي اکشن را در سينماهاي آمريکاي شمال برعهده دارد.

مسئولان سازنده «دَه» پيش از اينکه با آرنولد شوارتزنگر قرارداد امضا کنند، با بروس ويليس مذاکره کرده بودند، اما ويليس به دليل مشغله زياد از بازي در اين پروژه کناره‌گيري کرد.

آرنولد شوارتزنگر که در سال جاري با ايفاي نقش در قسمت دوم فيلم سينمايي «بي‌مصرف‌ها» (The Expendables 2) از روز 17 اوت (27 مرداد) روي پرده سينماهاي سراسر جهان مي رود، در حال حاضر مشغول بازي در فيلم سينمايي «آرامگاه» (The Tomb) است.

همچنين اين بازيگر مطرح فيلم هاي اکشن به تازگي بازي در فيلم سينمايي «آخرين مقاومت» (The Last Stand) را نيز به پايان برده است. «آخرين مقاومت» در سال 2013 ميلادي روي پرده سينماها مي رود.

فيلمنامه «آخرين مقاومت» را اندرو کناور مي نويسد و شوارتزنگر در اين فيلم سينمايي نقش کلانتر شهر کوچکي را بازي مي کند که در برابر فرار يکي از بزرگترين قاچاقچيان مواد مخدر از مرزهاي مکزيک مقاومت مي کند.

 http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/0914/2.17/IMAGE634588788955928650.jpg

 

«جدایی نادر از سیمین» ساخته اصغر فرهادی در پنجاه و ششمین دوره جوایز دیوید دی دوناتلو برنده جایزه شد.

مراسم این دوره جوایز دیوید دی دوناتلو که از آن به عنوان معادل ایتالیایی اسکار یاد می‌شود، روز جمعه در رم برگزار شد و فیلم برنده اسکار اصغر فرهادی جایزه بهترین فیلم خارج اتحادیه اروپا را دریافت کرد.

«راندن» به کارگردانی نیکلاس ویندینگ رفن، «هوگو» مارتین اسکورسیزی، «عید مارس» جرج کلونی و «درخت زندگی» ترنس مالیک دیگر نامزدهای جایزه این بخش بودند.

در همین حال، «سزار باید بمیرد» به کارگردانی پائولو و ویتوریو تاویانی برادران فیلمساز ایتالیایی با دریافت پنج جایزه پیروز اصلی جوایز دیوید دی دوناتلو 2012 شد.

این فیلم که فوریه پیش جایزه خرس طلای جشنواره برلین را گرفت، جوایز دیوید دی دوناتلو بهترین فیلم، کارگردان، تهیه‌کننده، تدوین و صدا را برد.

«سزار باید بمیرد» درباره زندانیانی یک زندان در ایتالیاست که تراژدی «جولیوس سزار» اثر ویلیام شکسپیر را به صحنه می‌برند. برادران تاویانی برای پنجمین بار جایزه دیوید دی دوناتلو را دریافت کردند.

«سزار باید بمیرد» برای دریافت جایزه بهترین فیلم بر دیگر پیشتازان نامزدهای جوایز دیوید دی دوناتلو از جمله «داستان یک قتل عام» ساخته مارکو تولیو جوردانا، «ما یک پاپ داریم» نانی مورتی و «این جا باید باشد» پائولو سورنتینو پیروز شد.

فیلم انگلیسی‌زبان «این جا باید باشد» با بازی شان پن جوایز بهترین فیلمنامه، فیلمبرداری، موسیقی، ترانه، چهره‌پردازی و مو را برد.

میشل پیکولی برای «ما یک پاپ داریم» جایزه بهترین بازیگر مرد را گرفت. این فیلم جوایز بهترین طراحی صحنه و طراحی لباس را هم دریافت کرد.

«داستان یک قتل عام» در بخش‌های بهترین بازیگر زن مکمل (میشلا سسون)، بازیگر مرد مکمل (پی‌یر فرانچسکو فاوینو) و جلوه‌های ویژه پیروز شد و جایزه بهترین بازیگر زن به ژائو تائو برای «Io Sono Lì» رسید.

فرانچسکو برونی برای «Scialla!» جایزه بهترین فیلمساز اول را گرفت. جایزه بهترین فیلم اتحادیه اروپا نیز به «تسخیرناپذیر» ساخته اریک تولدانو و اولیویه ناکاشه اعطاء شد.

لیلیانا کاوانی کارگردان فیلم‌هایی چون «نگهبان شب» و «فرانچسکو» جایزه دیوید دی دوناتلو یک عمر دستاورد را دریافت کرد.

 http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/naghd/Avengers/The-Avengers.jpg

«انتقام جویان» با فروش باور نکردنی آخر هفته (از پنج شنبه تا یکشنبه) به میزان 200.3 میلیون دلار( کمپانی دیزنی اعلام کرد فروش «انتقام جویان» از آنچه که اعلام شده بیشتر است، این فیلم در حقیقت 207.4 میلیون دلار فروش کرده است)، رکورد پرفروش ترین افتتاحیه تاریخ سینما را از آن خود کردند و پادشاه جدید فروش افتتاحیه سینما نام گرفتند.

به گزارش نقد فارسی از پایگاه IMDB، این فیلم همچنین نخستین فیلم تاریخ سینما نام گرفت که در کمتر از 3 روز توانست رقم فروش 200 میلیون دلار را رد کند. «انتقام جویان» با فروشی معادل 38.2میلیون دلار بیشتر از فروش افتتاحیه قسمت آخر هری پاتر، با اقتدار آن را زیر پای خود له کرد.

جالب آنکه مسئولین بازاریابی فیلم مدعی شده اند که در اکثر ساعات 3 روز پایانی آخر هفته، هیچ گونه صندلی خالی برای فروش بلیط این فیلم وجود نداشته و در صورت تخصیص سینماهای بیشتر به این فیلم، این رقم از آنچه که هم اکنون شاهد هستیم بیشتر می شد.

«مسابقات کشتار» و «انتقام جویان» دو فیلم بسیار پر فروش ابتدای سال 2012 بودند. به نظر می رسد سال 2012، رکورد میزان فروش کل در تاریخ سینماهای جهان را خواهد شکاند.

بنابر اعلام دیزنی، «انتقام جویان» در جمعه شب رقمی معادل 80.8 میلیون دلار، شنبه 69.5 میلیون دلار و یکشنبه 57 میلیون دلار فروش داشته است.

بدین ترتیب فیلم جاش ودوم (کارگردان فیلم) به عنوان نخستین فیلم تاریخ سینما معرفی شد که طی دو روز رقم 150 میلیون دلار و طی سه روز رقم 200 میلیون دلار را رد کرده است.

کمتر کسی از ابتدا می توانست حدس بزند «انتقام جویان» علاوه بر دستیابی به تحسین منتقدان، به رکورد باورنکردنی افتتاحیه 200 میلیون دلار دست یابد. آیا به نظر شما، این رکورد، توسط «شوالیه تاریکی بر می خیزد» شکسته خواهد شد یا خیر؟ آیا سال 2012 رکورد فروش سال را خواهد شکاند؟

در بین رکورداران فروش افتتاحیه بعد از انتقام جویان ( 207م) و هری پاتر ( 169م) ، شوالیه تاریکی با فروش 158 میلیون قرار دارد که در عرض چهار هفته فروش خود را به 442م رسانیده است.

 

thumb3.jpg

 اسامی فیلم‌ها و برنامه‌های بخش رسمی این دوره جشنواره کان دیشب در یک کنفرانس خبری در پاریس با حضور ژیل ژاکوب رئیس و تی‌یری فرمو مدیر عامل جشنواره کان اعلام شد.


فیلم سینمایی «مثل یک عاشق» به کارگردانی عباس کیارستمی یکی از 22 فیلم بخش مسابقه اصلی شصت و پنجمین دوره جشنواره فیلم کان است.

به گزارش ورایتی فهرست فیلم‌های بخش رسمی این دوره جشنواره کان به شرح زیر است:

فیلم افتتاحیه

«قلمرو طلوع ماه»، وس اندرسن

بخش مسابقه

«عشق»، میشائل هانکه
«سهم فرشتگان»، کن لوچ
«Baad el mawkeaa»، یسری نصرالله
«آن طرف تپه‌ها»، کریستیان مونگیو
«کاسموپلیس»، دیوید کراننبرگ
«Holy Motors»، لیوس کاراکس
«شکار»، توماس وینتربرگ
«آن‌ها را با ملایمت بکش»، اندرو دامینیک
«در کشور دیگر»، هونگ سانگ-سو
«در مه»، سرگئی لوزنیتسا
«بی‌قانون»، جان هیلکوت
«مثل یک عاشق»، عباس کیارستمی
«گِل»، جف نیکولز
«در جاده»، والتر سالس
«گزارشگر»، لی دانیلز
«Paradies: Liebe»، اولریش سیدی
«Post tenebras lux»، کارلوس ریگاداس
«واقعیت»، ماتئو گارونه
«زنگ و استخوان»، ژاک اودیار
«طعم پول»، ایم سانگ-سو
«هنوز هیچی ندیده‌ای» آلن رنه

بخش خارج از مسابقه

«همینگوی و گلهورن»، فیلیپ کافمن
«ماداگاسکار 3»، اریک دارنل، تام مگراث و کنراد ورنون
«من و تو»، برناردو برتولوچی

بخش نوعی نگاه

«هفت روز در هاوانا»، بنیچیو دل تورو، پابلو تراپرو، خولیو مودم، الیا سلیمان، خوان کارلوس تابیو، گاسپار نوا، لورن کانته
«25 نوامبر روزی که او سرنوشت خود را انتخاب کرد»، کوجی واکاماتسو
«Antiviral»، براندون کراننبرگ
«Beasts of the Southern Wild»، بن زیتلین
«اعتراف یک فرزند قرن»، سیلوی ورید
«Despues de Lucia»، میشل فرانکو
«قایقران»، موسی توره
«La Playa»، خوان آندرس آرانگو
«به هر حال لورنس»، خاویر دولان
«شب بزرگ»، بنوا دلپین و گوستا کرورن
«اسب‌های خدا»، نبیل آیوش
«دوست داشتن بدون دلیل»، یواکیم لافوسه
«خانم دوست‌داشتنی»، آشیم آلووالیا
«معما»، لو یه
«دانش‌آموز»، دارژان عمربایف
«سه دنیا»، کاترین کورسینی
«فیل سفید»، پابلو تراپرو


بخش نمایش‌های نیمه‌شب

«دراکولا سه‌بعدی»، داریو آرجنتو
«افسانه عشق و صداقت»، تاکشی میکه

فیلمسازان برگزیده بخش بهترین فیلم کوتاه نیز انتخاب شداند

جان پیره داردنه رئیس هیئت داوران انتخاب بهترین فیلم کوتاه از میان 4500 فیلمساز از سراسر جهان ده فیلمساز را به عنوان برگزیده به جشنواره راه داد. طی این انتخابات فیلمسازانی چون:

Alvaro APONTE-CENTENO از پرتوریکو
Eicke BETTINGA از آلمان
Mohamed BOUROKBA از فرانسه
Bassam CHEKHES از Syria
Grainger DAVID از آمریکا
Zia MANDIVWALLA از نیوزیلند
Chloé ROBICHAUD از کانادا
Michael SPICCIA از استرالیا
Emilie VERHAMME از بلژیک
L.Rezan YESILBAS از ترکیه
انتخاب شداند.

- همچنین بنیاد Cinéfondation که برای همایت از فیلمسازان جوان از سال 1998 شروع به کار کرده 15 فیلمساز برگزیده خود را اعلام کرد.
Pascale ABOU JAMRA از لبنان
Shoichi AKINO از ژاپن
Arthur CAHN از فرانسه
Morten HELGELAND از دنمارک
Michal HOGENAUER از چک
Leni HUYGHE از بلژیک
Cristi IFTIME از رمانی
Taisia IGUMENTSEVA از روسیه
Piero MESSINA از ایتالیا
Miguel Angel MOULET از کوبا
Meryl O'CONNOR از آمریکا
Timothy RECKART از انگلستان
Matthew James REILLY از آمریکا
Eti TSICKO از اسرائیل
Eduardo WILLIAMS از آرژانتین
 

 http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/10/1.30/128932.jpg

 

آنجلینا جولی و براد پیت برای بازی در فیلم جدید The Counsellor' دوباره به هم پیوستند.

بازیگر فیلم «مانی بال» برای بازی در بخشی از فیلم ریدلی اسکات به نام The Counsellor مذاکره کرده است. ما او را در این فیلم با شریک زندگی اش یعنی آنجلینا جولی خواهیم دید. آنها اولین بار در فیلم خانم و آقای اسمیت با هم بازی کردند و از آن زمان تابحال با یکدیگر زندگی کرده و از شش فرزندشان نگهداری می‌کنند.

خاویر باردم نیز برای بازی در این فیلم صحبت کرده است.

مایل فاسبندر بازیگر فیلم Prometheus نیز از پیش نامش برای بازی در فیلم بر سر زبان ها بوده است.

این فیلم داستان وکیلی محترم را روایت می‌کند که در درگیر پروژه های مواد مخدر می‌شود. گفته شده داستان آن به فیلم «جایی برای پیرمردها نیست» شباهت دارد.

فیلمبرداری فیلم قرار است تابستان در اروپا شروع شود و یکی از اتفاقات نادر در زندگی آنجلینا جولی و براد پیت می‌باشد چرا آنها مدتهاست به ندرت هم زمان به کار بازیگری می‌پردازند.

براد پیت سال پیش در مورد کار مشترک با آنجلینا گفت: ما نمی‌خواهیم خودمان را تکرار کنیم، اما دوست داریم این کار را بکنیم منتها اکنون شرایطش نیست چونکه نگهداری از فرزندان برعهده هر دوی ماست و ما به صورت یک درمیان کار می‌کنیم. به این شکل که زمانی که یک نفر از ما در مرخصی است دیگری بازی در یک فیلم را قبول می‌کند.

جمعه 1 ارديبهشت 1391برچسب:قهوه تلخ, :: 12:53 ::  نويسنده : هیراد

 http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/10/1.30/a0681757.jpg

 

توزیع سری جدید «قهوه تلخ» از روز 10 اردیبهشت آغاز می‌شود و مثل سابق هر هفته سه قسمت از کار توزیع خواهد شد.

روز گذشته - 29 فروردین‌ماه- تمام عوامل این مجموعه شامل بازیگران و عوامل تولید، در لوکیشن این سریال گرد هم آمدند و با انجام برنامه‌ریزی و تنظیم مجدد قراردادها، گام اول تولید ادامه این سریال را برداشتند.

در حال حاضرخشایار الوند و امیرمهدی ژوله در حال نگارش ادامه داستان قهوه تلخ هستند و هنوز مشخص نیست این داستان در چند قسمت به پایان برسد. تصویربرداری نیز هفته آینده با حضور همان بازیگرانی که پیش از این در سریال حضور داشتند، و از کاخ آغاز خواهد شد.

مجموعه قهوه تلخ از 23 شهریور 1389 در بسته‌بندی‌های سه قسمتی در شبکه نمایش خانگی توزیع شد اما در پایان مجموعه بیست و پنجم سریال مهران مدیری کارگردان سریال در ویدیویی پیش از فیلم ضمن سپاسگزاری از مردم به خاطر همراهی ایشان از آنان خواست که تا یک ماه دیگر منتظر سری جدید مجموعه با حال و هوای جدیدتری باشند وی دلیل آن را یکنواخت شدن قهوه تلخ خواند. اما پس از گذشت چندماه وعده مهران مدیری تحقق نیافت و مجموعه 26 به صورت قاچاق به بازار آمد.


در تاریخ 24 آذر 1390 پیام کوتاهی از طرف قهوه تلخ به شرکت کنندگان قرعه کشی مبنی بر لو رفتن سری 26 سریال قهوه تلخ ارسال شد. در این پیام از مردم خواسته شده بود از خرید نسخه تقلبی خودداری نمایند و منتظر نسخه اصل بمانند.همین موضوع کار را به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشاند و قرار شد تا روشن شدن تکلیف نسخه قاچاق، ادامه ساخت متوقف شود.

در نهایت اعلام شد که عاملان قاچاق قهوه تلخ دستگیر و به سزاری اعمال‌شان رسیده‌اند و با رفع توقف تولید، سازندگان سرانجام پس از وقفه‌ای طولانی ادامه سریال را می‌سازند.

جمعه 25 فروردين 1391برچسب:, :: 11:56 ::  نويسنده : هیراد

 http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/10/1.23/1d27592346c75e7011d0545ab090e2c3.jpg



رایان گاسلینگ ، بازیگر مشهر هالیوود با نجات دادن یک خبرنگار که نزدیک بود با یک تاکسی تصادف کند ، در زندگی واقعی هم به یک قهرمان تبدیل شد.

روز سه شنبه لوری پنی ، نویسنده و روزنامه نگار انگلیسی ، در حالیکه از عرض یکی از خیابانهای شلوغ شهر نیویورک رد می شد ، نزدیک بود با یک تاکسی تصادف کند که ستاره مشهور فیلم " نوت بوک" به سرعت به طرف او آمد و او را نجات داد.

بعد از این حادثه پنی فورا" در صفحه شخصی خود در وب سایت تویتر این حادثه را برای دوستان و طرفدارانش شرح داد و گاسلینگ را به عنوان یک قهرمان ستایش کرد.

او در صفحه تویتر خود نوشت:" رایان گاسلینگ من را از یک تصادف حتمی نجات داد.من در حال عبور از خیابان ششم بودم و از آنجایی که اهل لندن هستم اصلا" حواسم نبود که طرف راستم را نگاه کنم . ناگهان رایان گاسلینگ من را از جلوی راه یک تاکسی دور کرد و گفت، هی مواظب باش!"

" البته همین جا باید از چند شهروند ناشناس نیویورکی دیگر که در طول اقامت من در این شهر مرا از تصادف نجات دادند هم تشکر کنم."

 

«شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» کریستوفر نولان، فیلم ابرقهرمانی «انتقامجویان» و «سایه‌های تاریک» تیم برتن از جمله فیلم‌هایی هستند که در فصل تابستان روی پرده می‌روند.

http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/10/1.21/IMAGE634695668632612861.jpg

«انتقامجویان» The Avengers / تاریخ اکران: 4 مه (15 اردیبهشت) / تابستان سینمایی در آمریکای شمالی از چهارم مه با اکران فیلم ابرقهرمانی «انتقامجویان» به کارگردانی جاس ودون تولید مارول استودیوز و دیسنی آغاز می‌شود. در این فیلم برای اولین بار گروهی از ابرقهرمانان قصه‌های مصور انتشارات مارول مانند آیرون من (رابرت داونی جونیر)، تور (کریس همسورث)، بیوه سیاه (اسکارلت جوهانسن)، نیک فیوری (ساموئل ال. جکسن)، هوکای (جرمی رنر)، کاپیتان آمریکا (کریس ایوانز) و هالک (مارک روفالو) گرد هم آمده‌اند.

Download

http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/10/1.21/IMAGE634695668640880876.jpg

«سایه‌های تاریک» Dark Shadows / تاریخ اکران: 11 مه (22 اردیبهشت) / جانی دپ در کودکی آن‌قدر به سریال خون‌آشامی «سایه‌های تاریک» علاقه داشت که دوست داشت خون‌آشام بارناباس کالینز باشد. پس از سال‌ها استودیو برادران وارنر و تیم برتن، همکار همیشگی دپ (که در هشت فیلم با هم کار کرده‌اند) با ساخت فیلم سینمایی «سایه‌های تاریک» این آرزو را به واقعیت تبدیل کردند. «سایه‌های تاریک» از 1966 تا 1971 به طور هفتگی از شبکه ای‌بی‌سی پخش ‌شد و برای اولین بار خون آشام‌ها، غول‌ها، ارواح و سفر در زمان در یک سریال مطرح شدند.

Download trailer

http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/10/1.21/IMAGE634695668649304890.jpg

«قلمرو طلوع ماه» Moonrise Kingdom / تاریخ اکران 25 مه (5 خرداد) / تازه‌ترین ساخته وس اندرسن فیلمساز آمریکایی فیلم افتتاحیه شصت و پنجمین جشنواره فیلم کن است که 16 مه (27 اردیبهشت) آغاز می‌شود و بعد به طور محدود در آمریکای شمالی روی پرده می‌رود. «قلمرو طلوع ماه» داستان دو عاشق نوجوان است که در دهه 1960 از شهر کوچک خود در نیو اینگلند فرار می‌کنند. کلانتر شهر (با بازی بروس ویلیس) و پدر و مادر دختر (بیل موری و فرانسیس مکدارمند) برای پیدا کردن آن‌ها وارد عمل می‌شوند. ادوارد نورتن، تیلدا سوئینتن، جیسن شوارتزمن، بیل بالابان و هاروی کایتل دیگر بازیگران این فیلم هستند که اولین فیلم اندرسن پس از کارتون استاپ-موشن «آقای فاکس شگفت‌انگیز» در سال 2009 است. «راشمور»، «خانواده رویال تننبام»، «زندگی در آب با استیو زیسو» و «دارجلینگ لیمیتد» از دیگر ساخته‌های اندرسن است.

Download trailer

http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/10/1.21/IMAGE634695668657728905.jpg

«مردان سیاهپوش 3» Men in Black 3 / تاریخ اکران: 25 مه (5 خرداد) / فیلم استودیو سونی در هفته پرسود یادبود قربانیان جنگ روی پرده می‌رود. ویل اسمیت در «مردان سیاهپوش 3» برای سومین بار به نقش مامور مخفی «جی» ظاهر شده است. او این بار به گذشته و دهه 1960 سفر می‌کند تا مانع قتل همکار خود مامور مخفی «کی» با بازی تامی لی جونز توسط موجودات بیگانه شود و مسیر تاریخ را عوض کند. بری ساننفلد «مردان سیاهپوش 3» را کارگردانی کرده و جاش برولین و اما تامپسن دیگر بازیگران اصلی آن هستند. 10 سال از اکران «مردان سیاهپوش 2» می‌گذرد و باید منتظر ماند دید این تاخیر طولانی چه تاثیری روی فروش فیلم سوم می‌گذارد. گذشته از این، اسمیت هم چهار سال است در فیلمی بازی نکرده و «مردان سیاهپوش 3» می‌تواند آزمونی برای جایگاه واقعی او در گیشه‌های فروش باشد. دو فیلم اول «مردان سیاهپوش» سال‌های 1992 و 2002 ساخته شد و در مجموع بیش از یک میلیارد دلار در دنیا فروش داشتند.

Download trailer

http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/10/1.21/IMAGE634695670091215423.jpg

«سفیدبرفی و شکارچی» Snow White and the Huntsman / تاریخ اکران: 1 ژوئن (12 خرداد) / چارلیز ترون به نقش ملکه بدجنس و کریستن استیوارت ستاره سری فیلم‌های «گرگ و میش» به نقش سفیدبرفی در این فیلم استودیو یونیورسال بازی می‌کنند که روپرت ساندرز آن را کارگردانی کرده است. استیوارت در روایت جدید قصه سفیدبرفی یک جنگجو است. این اواخر «شنل قرمزی» با بازی آماندا سایفرید و «آینه آینه» با بازی جولیا رابرتز به عنوان دیگر فیلم‌های ساخته‌شده از روی قصه‌های پریان در گیشه‌ها عملکرد خوبی نداشتند و این سرنوشت «سفیدبرفی و شکارچی» در هاله ابهام قرار می‌دهد.
 

http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/10/1.21/IMAGE634695670100263439.jpg

«پرومته» Prometheus / تاریخ اکران: 8 ژوئن (19 خرداد) / خیلی‌ها منتظر دیدن فیلم جدید ریدلی اسکات هستند که بازیگران معروفی چون نومی راپاس، چارلیز ترون، میشائل فاسبندر، گای پیرس و ادریس آلبا در آن بازی می‌کنند. این فیلم استودیو فاکس قرار نبود پیش‌درآمدی بر کلاسیک ترسناک «بیگانه» (1979) ساخته اسکات باشد، اما شباهت‌ها غیر قابل انکار است. «پرومته» داستان یک گروه تحقیقاتی است که سرنخی جدید درمورد تولد انسان روی زمین پیدا می‌کنند. این سرنخ آن‌ها را به تاریک‌ترین نقاط جهان رهنمون می‌کند. آن‌ها در این نقاط تاریک برای بقای انسان روی کره خاکی باید در نبردی خونین شرکت کنند.

Download trailer

http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/10/1.21/IMAGE634695670109779456.jpg

«ماداگاسکار 3» Madagascar 3: Europe’s Most Wanted / تاریخ اکران: 8 ژوئن (19 خرداد) / فیلم جدید دریم ورکس انیمیشن و پارامونت اولین بار در دنیا در شصت و پنجمین جشنواره فیلم کن روی پرده می‌رود. «ماداگاسکار 3» سومین فیلم مجموعه سینمایی «ماداگاسکار» پس از «ماداگاسکار» (2005) و «ماداگاسکار: فرار به آفریقا» (2008) و اولین فیلم سه‌بعدی این مجموعه است. دو فیلم اول «ماداگاسکار» در مجموع در دنیا 1.136 میلیارد دلار فروختند. «ماداگاسکار 3» را اریک دارنل و کنراد ورنون کارگردانی کرده‌اند. صداپیشه‌های دو فیلم قبلی شامل بن استیلر، کریس راک، جادا پینکت اسمیت و دیوید شوئیمر در این فیلم نیز حضور دارند. در قسمت سوم، الکس شیر، مارتی گورخر، ملمن زرافه و گلوریا اسب آبی، حیوانات باغ وحش نیویورک که در قسمت دوم از طبیعت وحشی آفریقا سر درآوردند، همچنان می‌کوشند به نیویورک برگردند. آن‌ها در اروپا بهترین پوشش را پیدا می‌کنند: یک سیرک سیار که آن را از نو می‌سازند.
 
 
http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/10/1.21/IMAGE634695670118983472.jpg
 
«راک دوران» Rock of Ages / تاریخ اکران: 15 ژوئن (26 خرداد) / داستان این فیلم سال 1987 در لس آنجلس روی می‌دهد و درباره دو جوان با بازی جولین هاف و دیگو بونتا است که در شهر بزرگ رویای خود را دنبال می‌کنند. تام کروز در «راک دوران» نقش استیسی جاکس یک موزیسین راک پا‌ به‌ سن ‌گذاشته را بازی می‌کند که مدت‌هاست با دوران اوج فاصله گرفته است. پل جیاماتی، راسل برند، الک بالدوین و کاترین زیتا-جونز دیگر بازیگران این فیلم به کارگردانی آدام شنکمن هستند.
 
http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/10/1.21/IMAGE634695671603794080.jpg
 
«شجاع» Brave / تاریخ اکران: 22 ژوئن (2 تیر) / سیزدهمین انیمیشن بلند شرکت پیکسار و اولین فیلم این شرکت که یک زن قهرمان اصلی آن است. داستان در اسکاتلند قرن دهم روی می‌دهد و درباره دختری مصمم به نام مریدا (با صدای کلی مکدانلد) است که که مهارت زیادی در تیراندازی با تیر و کمان دارد. او سنتی کهن را زیر پا می‌گذارد و آشوبی به پا می‌کند. مریدا که نفرین شده، باید تا پیش از رسیدن موعد مقرر، طلسم را باطل کند. بیلی کانلی و اما تامپسن دیگر صداپیشه‌های «شجاع» هستند.
 
http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/10/1.21/IMAGE634695671612218094.jpg
 
«آبراهام لینکلن: شکارچی خون‌آشام» Abraham Lincoln: Vampire Hunter / تاریخ اکران: 22 ژوئن (2 تیر) / این فیلم استودیو شاید نامعمول‌ترین فیلم اکران تابستان باشد. «آبراهام لینکلن: شکارچی خون‌آشام» بر مبنای رمان ست گراهام-اسمیت ساخته شده است. در این کتاب ترسناک آبراهام لینکلن، شانزدهمین رئیس جمهور آمریکا در در دوران جوانی در قالب یک شکارچی بسیار ماهر تصویر شده که خون‌آشامان را با تبر از پا درمی‌آورد. تیمور بکمامبتوف «آبراهام لینکلن: شکارچی خون‌آشام» را کارگردانی کرده است. بنجامین واکر نقش لینکلن را بازی می‌کند و مری الیزابت وینستید به نقش مری تاد لینکلن ظاهر می‌شود. دومینیک کوپر دیگر بازیگر این فیلم است که با بودجه 70 میلیون دلار ساخته شده است.
 
http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/10/1.21/IMAGE634695671620798109.jpg
 
«اسپایدرمن شگفت‌انگیز» The Amazing Spider-Man / تاریخ اکران: 3 ژوئیه (13 تیر) / تیم کارگردان و بازیگر سام ریمی و توبی مگوایر که در سه فیلم قبلی «اسپایدرمن» حضور داشتند در فیلم جدید نقشی ندارند و با «اسپایدرمن شگفت‌انگیز» این مجموعه موفق از نو آغاز می‌شود. «اسپایدرمن» جدید به ریشه‌های پیتر پارکر شخصیت اصلی مجموعه می‌پردازد. اندرو گارفیلد بازیگر بریتانیایی‌تبار در این فیلم نقش پیتر پاکر / اسپایدرمن را بازی می‌کند. ریس ایفانس بازیگر ولزی به نقش دکتر کرت کانرز ضدقهرمان «اسپایدرمن شگفت‌انگیز» ظاهر شده و اما استون نقش گوئن استیسی دختر مورد علاقه اسپایدرمن را ایفاء می‌کند. مارتین شین، سالی فیلد، دنیس لیری، استن لی و عرفان خان دیگر بازیگران «اسپایدرمن شگفت‌انگیز» هستند. سه فیلم اول «اسپایدرمن» در مجموع حدود 2.5 میلیارد دلار در سطح جهان فروش داشتند. فیلم سوم پنج سال پیش در دنیا 890 میلیون دلار به دست آورد.
 
http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/10/1.21/IMAGE634695671629066124.jpg
 
«عصر یخ: رانش قاره‌ای» Ice Age: Continental Drift / تاریخ اکران: 13 ژوئیه (23 تیر) / شرکت‌های فاکس انیمیشن و بلو اسکای استودیوز که سال 2011 انیمیشن «ریو» را روانه سینماها کردند با سومین فیلم مجموعه موفق «عصر یخ» بازمی‌گردند. ری رومانو، دنیس لیری و جان لگیزامو بار دیگر صداپیشه‌های اصلی هستند. این بار وقتی قاره محل زندگی مانی، دیگو و سید شناور می‌شود، آن‌ها از یک کوه یخ به عنوان کشتی استفاده می‌کنند و در مسیر خود با مخلوقات دریایی روبرو می‌شوند و با دزدان دریایی مبارزه می‌کنند. فیلم قبلی مجموعه «عصر یخ» سال 2009 به فروش بسیار خوب 886.7 میلیون دلار دست پیدا کرد.
 
http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/10/1.21/IMAGE634695673097496703.jpg
 
«شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» The Dark Knight Rises / تاریخ اکران: 20 ژوئیه (30 تیر) / آخرین فیلم بتمنِ کریستوفر نولان می‌تواند به راحتی پرفروش‌ترین فیلم تابستان 2012 باشد. «شوالیه تاریکی» فیلم قبلی این مجموعه سال 2008 یک میلیارد درآمد برای استودیو برادران وارنر داشت. داستان «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» هشت سال پس از «شوالیه تاریکی» اتفاق می‌افتد. کریستین بیل بار دیگر به نقش مبارز نقابدار ظاهر شده و مایکل کین، گری اولدمن و مورگان فریمن نقش‌های خود را تکرار کرده‌اند. آن هاتاوی نقش زن گربه‌ای را بازی می‌کند و تام هاردی نقش بین، ضدقهرمان نقابدار را به عهده دارد. در فیلم جدید اقدامات شیطانی بین، شهر گاتام را در موقعیتی آخرالزمانی قرار می‌دهد، اما بجز بتمن، زن گربه‌ای هم نقش زیادی در اتفاقات دارد.
 
http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/10/1.21/IMAGE634695673105920718.jpg
 
«یادآوری کامل» Total Recall / تاریخ اکران: 3 اوت (13 مرداد) / این فیلم بازسازی فیلم «یادآوری کامل» با بازی آرنولد شوارتزنگر است که سال 1990 ساخته شد. کالین فارل در فیلم جدید که با اقتباس از داستانی کوتاه نوشته فیلیپ کی. دیک ساخته شده، نقش داگ کوئید یک کارگر در زمان آینده را بازی می‌کند که رویاهای تکراری او را آزار می‌دهد. او پس از یک حادثه دچار آشفتگی ذهنی می‌شود و احساس می‌کند یک جاسوس است. داگ بین دو گروه رقیب گیر می‌افتد بی‌آنکه بداند با کدام یک از آن‌ها همراه است. کیت بکینسیل، جسیکا بیل، بیل نایی و ایتن هوک دیگر بازیگران فیلم «یادآوری کامل» به کارگردانی لن وایزمن هستند.
 
http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/10/1.21/IMAGE634695673114344733.jpg
 
«میراث بورن» The Bourne Legacy / تاریخ اکران: 3 اوت (13 مرداد) / جرمی رنر در چهارمین فیلم مجموعه سینمایی «بورن» نقش آرون کراس ماموری را بازی می‌کند که گذشته خودش را فراموش کرده است. در سه فیلم قبلی مجموعه مت دیمن در این نقش ظاهر شد. شرکت یونیورسال علاقه داشت پس از موفقیت «اولتیماتم بورن»، فیلم قبلی «بورن» و فروش 442 میلیون دلاری آن در سطح جهان دوباره پل گرین‌گراس و دیمن را راضی کند در قسمت چهارم به عنوان کارگردان و بازیگر حضور داشته باشند، اما این دو موافقت نکردند. فیلم جدید را تونی گیلوری کارگردانی کرده که فیلمنامه‌نویس سه فیلم دیگر بود. «میراث بورن» پس از ویرانی سازمان «ترداستون» شروع می‌شود، زمانی که سازمانی مخوف‌تر ظاهر می‌شود و کراس اولین هدف اصلی آن‌هاست که باید از صحنه محو شود.
 
 
http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/10/1.21/IMAGE634695673123236748.jpg
 
«گوشت‌های دم توپ 2» The Expendables 2 / 17 اوت (27 مرداد) / این فیلم به کارگردانی سایمن وست دنباله فیلم موفق «گوشت‌های دم توپ» به کارگردانی و با بازی سیلوستر استالونه است که سال 2010 بیش از 274 میلیون دلار در دنیا فروخت. استالونه در «گوشت‌های دم توپ 2» بازی می‌کند و چاک نوریس، آرنولد شوارتزنگر، بروس ویلیس، ژان کلود وان دام، دولف لوندگرن، جت لی، جیسن استیتم، لیام همسورث و ... دیگر بازیگران این فیلم هستند. در فیلم جدید، آقای چرچ گروهی سرباز مزدور یا همان گوشت‌های دم توپ را برای ماموریتی که آسان به نظر می‌رسد دور هم جمع می‌کند، اما وقتی یکی از مردان در حین ماموریت به قتل می‌رسد، باقی تصمیم می‌گیرند انتقام بگیرند و ...

 http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/10/1.09/220px-Nicole_Kidman_2011_SBIFF.jpg

 

فیلم "همینگوی و گلهورن" بر اساس مقطعی از زندگی "ارنست همینگوی" با بازی نیکول کیدمن و کلایو اوون با پایان مراحل ساخت، آماده نمایش شد.

این فیلم به ماجرای همینگوی و همسرش که یک خبرنگار زن به نام گلهورن در دوران جنگ جهانی دوم بود می پردازد و رویدادهایی که میان این دو به وجود می آید.

گل‌هورن منبع الهام شخصیت اصلی کتاب «زنگ‌ها برای که به صدا درمی‌آید» (نوشته همینگوی) همین طور اولین زنی است که از همینگوی تقاضای طلاق کرد.

این فیلم اقتباسی از کتابی اثر نوشته جروم توچیله است. این کتاب شرح ازدواج همینگوی با گل‌هورن، خبرنگار جنگ در دوران رکود اقتصادی در کی‌وست، اولین انقلاب کوبا، جنگ داخلی اسپانیا، جنگ جهانی دوم و جنگ چین است و از این نظر مقطع تاریخی مهمی را به تصویر می‌کشد.

"کلایو اوون"، "رابرت دووال" و "کانی نیلسن" از دیگر بازیگران این اثر هستند که توسط "فیلیپ کافمن" کارگردانی شده است.

 عمارتی در حومه لندن که محل فیلمبرداری «اسکای‌فال» جدیدترین جیمز باند است، بر اثر انفجار شدید در آتش سوخت.

http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/10/1.10/IMAGE634684750818786233.jpg

این انفجار که در قالب یکی از سکانس‌های فیلم طراحی شده بود بسیار شدید بود. آتش‌سوزی و انفجار را سیلوا (شخصیت منفی فیلم با بازی خاویر باردم) راه انداخت.

http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/10/1.10/IMAGE634684750836258264.jpg

دانیل کریگ در جیمز باند 23 که «اسکای‌فال» نام دارد برای سومین بار در نقش ابرجاسوس بریتانیایی ظاهر می‌شود.

http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/10/1.10/IMAGE634684750844994280.jpg

«اسکای‌فال» را سام مندس کارگردانی می‌کند که برای «زیبایی آمریکایی» برنده اسکار شده است و فیلم در لندن، اسکاتلند، ترکیه و چین فیلمبرداری خواهد شد.

http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/10/1.10/IMAGE634684750854042295.jpg

عوامل صحنه «اسکای فال» چندین ماه وقت صرف ساخت این عمارت که محل زندگی جیمز باند است کرده بودند.

http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/10/1.10/IMAGE634684752013436332.jpg

فیلمبرداری این سکانس در طی دو شب انجام شد، نکته جالب اینجاست که به دلیل امکان آتش‌سوزی، باردم مدتی بود اجازه سیگار کشیدن سر صحنه نداشت.

http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/10/1.10/IMAGE634684752022796348.jpg

«اسکای‌فال» قرار است 26 اکتبر 2012 در بریتانیا اکران شود و در ایالات متحده نهم نوامبر 2012 روی پرده می‌رود که دقیقا 50 سال پس از نمایش «دکتر نو» اولین فیلم مامور 007 در این کشور است.

http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/10/1.10/IMAGE634684752032624365.jpg

دو فیلم آخر باند در دنیا حدود 1.2 میلیارد دلار فروش داشتند. جیمز باند یکی از پرفروش‌ترین مجموعه‌های سینمایی تاریخ سینماست و تا پیش از این ستاره‌هایی چون شان کانری، راجر مور و پیرس برازنان در نقش او ظاهر شده‌اند.

http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/10/1.10/IMAGE634684752042452383.jpg

دانیل کریگ در نمایی از فیلم

جمعه 11 فروردين 1391برچسب:, :: 15:59 ::  نويسنده : هیراد

 http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/10/1.08/_UpLoads_Picture_Art01_TV%20&%20Radio_20120312123018112.jpg


خبرگزاری مهر: محمد حسين فرحبخش کارگردان فيلم "خصوصي" درخصوص اعتراض به اکران فيلمش گفت: متعصبين بي‌اخلاق، و متظاهرين به شريعت و تندروهايي که مضمون فيلم زندگي خصوصي در نقد آن‌هاست، در برابر اين فيلم صف کشيده و خواهان توقف نمايشش هستند، چون فيلم من پرده ريا را از چهرشان انداخته.

فرحبخش در واکنش به صحبت هاي آيت الله سيد احمد خاتمي امام جمعه موقت تهران نامه‌اي سرگشاده نوشت که متن اين نامه منتشر شده به شرح زير است.

....................................................................................................................................

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحيم

اشهد ان لا الله الا الله

اشهد ان محمد رسول الله (صل الله)

اشهد ان عليً و اولاده المعصومين حجج الله

جناب آقاي احمد خاتمي:

سخني چند با شما دارم که در مقام خطيب نماز جمعه تهران بر مبناي شنيده‌هايتان قضاوت کرده‌ايد و با اشاره ضمني به فيلم «زتدگي خصوصي» که توسط اين‌جانب کارگرداني شده، آن را اثري مستهجن خطاب کرده‌ايد و خطاب به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي دستور توقف نمايش آن را صادر فرمود‌ه‌ايد، حرف و عملي که نه در شان يک امام جمعه است و نه جزو شرح وظايف قانوني او، اما شما از دايره اخلاق، عدالت و قانون خارج شده و آبروي يک مسلمان را ـ صرفاً بر اساس مشتي اطلاعات غلط و مغرضانه ـ در تريبون مقدس نماز جمعه و در برابر هفتاد ميليون ايراني بر باد داده و به او تهمت ساختن فيلم مستهجن زده‌ايد و همين حالا حق‌الناسي عظيم را بر دوش گرفته‌ايد، همين جا بگويم، من شما را حلال نخواهم کرد و به عدل الهي ايمان دارم که روزي ما با هم روبرو شده آن وقت، در آن روز هزارساله، حساب من و شما با خدا است.

شايد آن‌ها که اخبار و گزارشات کذب براي شما مي‌اورند بهتان سوابق بنده و خانواده‌ام را نگفته‌اند و نمي دانيد من در خانواده‌اي رشد کرده‌ام که تا پيش از انقلاب تماشاي تلويزيون را حرام مي‌دانستد و از سابقون انقلاب اسلامي نيز هستند، بنده پس از انقلاب تنها بر حسب احساس وظيفه وارد عرصه فرهنگ و کار سينما شدم و افتخار مي‌کنم با هزينه شخصي و پولي که روزي زن و بچه‌ام بوده، بدون کمک دولت فيلمي ساخته‌ام، که در تاييد نظام اسلامي است و ديدگاه و اعتقادات من درباره انقلاب را نشان مي دهد و حال برايم جالب است همان متعصبين بي‌اخلاق، و متظاهرين به شريعت و تندروهايي که مضمون فيلم زندگي خصوصي در نقد آن‌هاست، در برابر اين فيلم صف کشيده و خواهان توقف نمايشش هستند، چون فيلم من پرده ريا را از چهرشان انداخته.

اين وسط متعجبم شما چرا حرف چند آدم ناصالح را بدون تحقيق سند فرض کرده و در تريبون مقدس نماز جمعه از مومنين هتک حرمت و حيثيت مي‌کنيد.

آقاي خاتمي؛ فيلم زندگي خصوصي در نقد کساني است که در ابتداي انقلاب متعصبانه، خود را فراتر از قانون دانسته و به بهانه نهي از منکر، پونز در پيشاني زنان بدحجاب مي‌کردند و امروز کارشان به ضديت با نظام و اسلام رسيده و حتي منکر وجود امام زمان (عج) شده‌اند.

در فيلم زندگي خصوصي صراحتاً گفته مي شود که: «ما انقلاب کرديم تا دين را حاکم کنيم، اما يادمان رفت اسلام دين اخلاق هم هست... پيغمبر خدا خودش نمونه خوش‌خلقي با امتش بوده.»

فيلم زندگي خصوصي سئوال مي‌کند: «تکليف تقوا چه مي‌شود اگر ما امکانات بيت‌المال را صرف قدرت سياسي خود کنيم.»
اين‌ها فقط گوشه کوچکي از حرف‌هايي است که اين فيلم مطرح مي‌کند و تندي و درستي‌اش خواب پرده‌نشيناني را آشفته کرده چون قياس به نفس فرموده‌اند.

جناب آقاي خاتمي؛ جنابعالي به عنوان امام جمعه منصوب رهبري بيش از ديگران بايد مطيع و مروج فرمايشات معظم‌له باشيد، مگر خود آقا در فرمايشات اخيرشان در مشهد نفرمودند: «در جمهوري اسلامي محور قانون است و همه بايد با رعايت اخلاق اسلامي، قانون را مراعات کنند.» پس چرا خود شما فراتر ازقانون و مقررات آب به آسياب کساني مي ريزيد که مي‌خواهند جلوي نمايش فيلمي را بگيرند که از ده‌ها فيلتر نظارتي عبور کرده، توسط متخصصين متدين و امين نظام بازبيني شده و از مراجع قانوني و رسمي مجوز نمايش عمومي دريافت کرده؟

آقاي خاتمي؛ اين چه برخودي است که با اهل سينما مي شود؟ مگر يادتان رفته امام راحل سينما را از مظاهر تمدن دانستند؟ مگر فرمايش مقام معظم رهبري را فراموش کرده‌ايد که فرمودند: «کليد حل مشکلات جامعه در دست سينماگران است.» چرا امنيت هنرمندان و فعاليت‌ سينماگران را به خطر مي‌اندازيد، سينما هنر گران‌قيمت و پر هزينه‌اي است که سرمايه‌گذاري در آن به امنيت نيازدارد، بگذاريد کمي شما را با واقعيات آماري اين حرفه آشنا کنم:

پيش از انقلاب با 36 ميليون جمعيت، کشورمان بيش از 500 سالن سينما داشت، اما امروز در ايران 70 ميليوني کم‌تر از 300 سالن سينماي فعال داريم، چون با اين اوضاع که اعتراض يک گروه کم‌تر از 150 نفر مي‌تواند مانع اکران فيلمي براي 70 ميليون نفر شود ديگر کسي در بخش خصوصي امنيت نمي‌بيند که ريسک کرده، جرات به خرج دهد براي ساخت سالن سينما سرمايه‌گذاري کند. شايد براي‌تان اهميت نداشته باشيد اما بد نيست اين را هم بدانيد، مطالعات دستگاه‌هاي اطلاعاتي، اجتماعي ثابت کرده سالن‌هاي سينما از ابزار تامين امنيت اجتماعي حکومت‌ها هستند، شايد نمي‌دانستيد که با محدود کردن سالن‌هاي سينما، فراري دادن سرمايه‌ها و ايجاد رکود در اين حرفه، به امنيت کشور ضربه مي‌زنيد.

...عقبه و سر سلسله گردان کساني که امروز براي جلوگيري از اکران فيلم من به خيابان مي‌آيند مشخص است، اما من از شما سئوالي دارم:

سال 88 هم کساني در مقابل نتايج قانوني انتخابات اعتراض‌شان را به صورت تجمع به عرصه عمومي و سطح خيابان‌ها آوردند و مي‌خواستند از از اين طريق به خواسته‌هاي‌شان برسند، امروز هم گروه اندکي در اعتراض به فيلمي که پروانه نمايش قانوني دارد نفر به خيابان آورده و به شکلي غير قانوني در سطح شهر تجمع کرده و حاضر به تمکين در مقابل نظام و تصميماتش نيستند، ميان اين دو گروه چه تفاوتي هست؟

از نظر من هيچ... هر دو گروه براي مقابله با قانون به خيابان‌ها ريخته‌اند.

فاعتبرو يا اولي الابصار

محمد‌حسين‌ فرحبخش

 http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/10/1.08/IMAGE634673341397462500.jpg

 

بر اساس آخرین ارقام غیررسمی فروش فیلم‌های روی پرده، دو فیلم «گشت ارشاد» و «قلاده‌های طلا» با فروش 436 و 335 میلنیون تومان همچنان صدرنشین گیشه نوروزی سینماهای تهران هستند.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده فروش فیلم‌های اکران نوروز 91 در تهران، فیلم «گشت ارشاد» ساخته سعید سهیلی علی‌رغم شرایط به وجود آمده و قطع اکران آن در اکثر سینماهای نمایش دهنده، با فروش 436 میلیونی صدرنشین است.

بنا بر این گزارش، فیلم «قلاده‌های طلا» ساخته ابوالقاسم طالبی نیز که با توجه به شرایط بوجود آمده برای رقبا، در روزهای آینده شرایط بهتری برای نمایش عمومی خواهد داشت، تاکنون 335 میلیون تومان فروش داشته که به نظر می‌رسد شانس بهتری برای دستیابی به عنوان اولین فیلم میلیاردی سال 91 داشته باشد و رقابت حاضر را باید آخرین روزهای این رقابت نوروزی به حساب آورد...

«انتهای خیابان هشتم» علیرضا امینی 100 میلیون تومان را با سالن‌های محدودش در تهران زد که موفقیت خوبی برای این فیلم به شمار می‌رود. این فیلم بر اساس آخرین رقم فروش اعلام شده، 103 میلیون تومان فروخته است.

دیگر فیلم‌های اکران، «خصوصی» 73 میلیون تومان و «فیتیله و ماه پیشونی» 21 میلیون تومان فروخته‌اند.

آمار رسمی فروش فیلم‌های اکران تهران، از سوی بنیاد سینمایی فارابی اعلام خواهد شد.

-------------

 http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/10/1.08/_UpLoads_Picture_Art01_TV%20&%20Radio_20120312123018112.jpg

 

روزنامه ارگان دولت در مطلبي به بررسي فيلم "خصوصي" پرداخته و اين فيلم را براي تخريب اطرفيان نزديک رئيس‌جمهور دانسته است.

در مطلب روزنامه ايران با عنوان پشت پرده اكران و توقيف "خصوصي" و حاشيه اشتباهي آمده است:

با آغاز اكران نوروزي سينماها، چند رسانه خاص، دست به انتقاد تند از اكران دو فيلم «خصوصي» و «گشت‌ارشاد» زدند كه درنهايت به پائين آمدن اين فيلم‌ها از روي پرده و توقيف غيررسمي آنها منجر شد. اما به نظر مي‌رسد پشت پرده اين جريان‌سازي رسانه‌اي، ايجاد حساسيت افكار عمومي و اقبال به نسخه‌هاي كپي آنها باشد.

ساخت فيلم خصوصي بخشي ديگر از پروژه پيچيده القاي يك جريان موهوم در دولت است كه با آغاز سال مهم و سرنوشت‌ساز 91، وارد فاز جديد شده است.

فيلم با هدف تخريب برخي اطرافيان نزديك رئيس‌جمهور ساخته شده و در جاي جاي فيلم نيز كارگردان تلاش مي‌كند با ارائه نشانه‌هايي اين قصد خود را براي مخاطب روشن نمايد.

حاشيه و جنجال، انگار قرار نيست دست از اكران فيلم‌هاي نوروزي بردارد. حالا كه چند سالي است، سينماهاي كشور در ايام نوروز، رونق گرفته‌اند، تهيه‌كننده‌ها و سينمادارها، حسابي دست‌به‌گريبان هم مي‌شوند تا فيلم خود را يا فيلم دلخواه خود را به نمايش بگذارند. اما علاوه بر اين حاشيه‌هاي معمول، فيلم‌هاي مشخص‌شده هم پس از طي كردن هفت‌خان، گرفتار حاشيه‌هاي تازه مي‌شوند. حاشيه‌هايي كه مستقيماً به محتواي آنها مربوط مي‌شود.

سال گذشته، رقابت تنگاتنگ و ميلياردي اخراجي‌ها 3 و جدايي نادر از سيمين در شرايطي رقم خورد كه برخي به دنبال حذف رقيب فيلم ده‌نمكي بودند به‌گونه‌اي كه برخي رسانه‌ها، حتي اخبار فيلم فرهادي را بايكوت مي‌كردند. از سوي ديگر، عده‌اي هم به دنبال تحريم فيلم ده‌نمكي بودند يا پيشنهاد كپي كردن آن را مي‌دادند تا فروش‌اش پائين بيايد. با اين همه، هر دو فيلم به خوبي و خوشي فروخت.

امسال هم با اينكه، به اعتقاد منتقدان، فيلم شاخصي در اكران نوروزي، حضور نداشت، با اين همه، يكي از شگفتي‌هاي حاشيه‌اي اكران نوروزي را رقم زد. فيلم «خصوصي» ساخته حسين فرحبخش و «گشت ارشاد» ساخته سعيد سهيلي بعد از 10 روز اكران در سينماهاي كشور، توسط برخي گروه‌هاي سينمايي، از چرخه اكران خارج شد. قصه از آنجا آغاز شد كه يكي دو رسانه سمت و سودار، با نهايي شدن فهرست فيلم‌هاي اكران نوروزي به طرز مشكوكي شروع كردند به انتقاد تند دو فيلم مذكور و مدعي شدند كه اين دو فيلم با اخلاقيات جامعه ما در تضاد است. مسئولان اداره نظارت و ارزشيابي سازمان امور سينمايي البته، به سرعت اعلام كردند كه نظر و ديدگاه منتقدان اكران اين دو فيلم، براساس نمايش آن در ايام جشنواره فيلم فجر بوده، در حالي كه براي اكران عمومي، اين فيلم‌ها بازبيني شده بنابراين آن نكات مورد نقد، در نسخه جديد فيلم‌ها رعايت شده است. با اين همه، زماني كه فيلم‌ها روي پرده رفتند، انتقادها همچنان ادامه يافت تا اينكه سازمان سينمايي سوره و مؤسسه فيلم شهر، در هفته دوم اكران فيلم‌ها، اعلام كردند كه اين دو فيلم را از پرده سينماهاي خود پائين مي‌آورند و فيلم‌هاي ديگر را جايگزين آنها خواهند كرد.

هر دو فيلم نگاهي انتقادي نسبت به دولت داشتند و از اين دو، «خصوصي» پا را از يك نقد ساده فراتر مي‌گذاشت و با دادن كدهايي هدف تخريب بخشي از بدنه دولت را دنبال مي‌كرد. بنابراين مخـــالفت جريان رسانه‌اي مخالف دولت با اين فيلم‌ها، نشان از برنامه‌اي هدف‌دار براي بيشتر ديده شدن آنها داشت.

برخي از منتقدان نيز بر اين باور بودند كه دو فيلم مذكور، توسط تهيه‌كنندگان و كارگرداناني ساخته شده است كه همواره در چارچوب‌ها و سياست‌هاي نظام فيلم ساخته‌اند و برچسب غيراخلاقي زدن به آن‌ها، آن‌طور كه بايد وارد نيست.

بالاخره سازمان سينمايي سوره حوزه هنري با انتشار اطلاعيه اي نمايش دو فيلم «گشت ارشاد» و «خصوصي» را در سالن‌هاي زير مجموعه خود در سراسر کشور متوقف کرد. اين سازمان در بيانيه خود آورده است: «موج نگراني ها بابت نمايش اين دو فيلم در آغاز سال، اين روزها به اوج رسيده و طبيعي است که حوزه هنري به عنوان يکي از نهادهاي فرهنگي که وظيفه خود را پاسداري از دستاوردهاي نظام مقدس جمهوري اسلامي مي‌داند، ظرفيت نمايش سالن‌هاي سينمايي خود را در اختيار فيلم هاي ضد ارزشي قرار ندهد.» در نتيجه «با توجه به فضاي موجود و در راستاي صيانت از ارزش‌هاي انقلاب اسلامي» اين سازمان نمايش دو فيلم مذكور «در سالن هاي سينمايي خود در سراسر کشور متوقف خواهد کرد.» همچنين مديرعامل مؤسسه‌ «تصوير شهر» اعلام كرد: «تصميم توقف اكران دو فيلم «گشت ارشاد» و «خصوصي» براساس نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گرفته شده است و بر اين اساس اكران فيلم سينمايي «گشت ارشاد» از هفتم فروردين‌ماه و «خصوصي» از نهم فروردين‌ماه در همه‌ سينماهاي متعلق به شهرداري تهران متوقف مي‌شود.»

از طرف ديگر، روابط عمومي سازمان امور سينمايي كشور در اطلاعيه‌اي اعلام كرد: «هر گونه تغيير و جابجايي در اكران فيلم‌ها در سطح استان‌ها مي‌بايست با نظارت سازمان سينمايي كشور صورت بگيرد و اين گونه نيست که با تصميم شخصي بتوان جلوي اکران آثار را گرفت.»

اما با قطعي شدن عدم اكران فيلم‌هاي مذكور، مشكل ديگري به نام جايگزين براي اين فيلم‌ها وجود داشت. حبيب کاوش سخنگوي شوراي صنفي نمايش پس از جلسه فوق‌العاده خبر داد كه «دو فيلم بوسيدن روي ماه و نارنجي پوش براي اکران اعلام آمادگي کرده بودند» و توضيح داد: «به دليل فشارهاي جانبي و نيروهاي فراقانوني و قانوني براي برداشتن اين دو فيلم مجبور به اين کار هستيم اما با توجه به اين که در تعطيلات نوروز به سر مي بريم تمامي لابراتوارها تعطيل هستند و پخش کنندگان فرصتي براي تبليغ فيلم جديد ندارند.»

سخنگوي شوراي صنفي نمايش پس از اين ماجراها، بيان كرد كه حوزه هنري و شهرداري بايد به تهيه كنندگان «گشت ارشاد» و «خصوصي» جريمه بپردازند. مدير عامل مؤسسه تصوير شهر نيز بلافاصله گفت: «خسارت فيلم‌هاي گشت ارشاد و خصوصي پرداخت مي‌شود.»

همچنين علي سرتيپي پخش‌كننده فيلم «گشت ارشاد» از تلاش خود براي اكران فيلم «نارنجي‌پوش» به كارگرداني داريوش مهرجويي خبر داد.

اما اميرحسين علم‌الهدي مشاور پخش «بوسيدن روي ماه» اعلام كرد كه اين فيلم «قطعاً اکران نمي‌شود». دست آخر هم، تهيه‌کنندگان، سينماداران و پخش‌کنندگان در انتقاد از رفتارهاي افراطي نسبت به اکران نوروزي بيانيه‌اي صادر و در آن اين پرسش را مطرح كردند كه «آيا اعتراضمان به فيلمي حالا حق يا نا حق بايد در کف خيابان و يا تريبون هاي مختلف مذهبي و غير مذهبي مطرح شود؟» در بخش ديگري از اين بيانيه آمده است: «قطعاً اشتباهي در حال رخ کردن است اشتباهي فاحش!» اينك اگر سي دي قاچاق دو فيلم منتشر شود حلقه خواسته گروه‌هاي خاص كامل خواهد شد چرا كه از اين طريق مخاطبان اندك با حساسيت‌هاي ايجاد شده چند برابر و پروژه تخريب تكميل خواهد شد.بايد منتظر باشيم تا ببينيم سينماي ايران چگونه مي‌تواند از ورطه اين حاشيه سربلند بيرون بيايد.

-------------

 

 

http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/naghd/hunger/ynjdsxbdxb.jpg

فیلم بازی کشتار، با فروش افتتاحیه در حدود 68.2 میلیون دلار توانست عنوان پنجمین افتتاحیه پر فروش تاریخ سینما را از آن خود کند و بعد از آخرین قسمت هری پاتر و دنباله فیلم های گرگ و میش و همچنین شوالیه تاریکی و البته بالاتر از فیلم هایی نظیر مرد عنکبوتی 3 و آلیس در سرزمین عجایب قرار بگیرد.

این فیلم به رکوردی دیگر نیز دست یافت و عنوان پرفروش ترین افتتاحیه فیلمی غیر دنباله ای در تمام ادوار سینما را از آن خود کرد. نکته جالبی که باید به آن توجه کرد این است که اگر فروش نیمه شب این فیلم را مورد مقایسه قرار ندهیم و تنها فروش ساعات کار عادی یک روزه اول این فیلم را در نظر بگیریم، این فیلم حتی از آخرین قسمت هری پاتر نیز در جایگاه بالاتری قرار می گیرد.

اما نکته تحسین برانگیز در نظر گرفتن این نکته است که Hunger Games علاوه بر فروشی فوق العاده، توانست نظر مثبت اکثر منتقدان را نیز به سمت خود جلب کند و نمرات جالبی از عموم منتقدین از آن خود کند.

 

Hunger Gameshttp://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/naghd/hunger/fxbg.jpg را بایستی در رده ی فیلم های ژانر پسا-آخرالزمانی دانست که وقایع آن در آینده ای نامعلوم رخ می دهند. روزی روزگاری در آینده، جایی که در حال حاضر تحت عنوان آمریکای شمالی از آن یاد می شود، «پنم» نام گرفته است. کشور پنم به 13 بخش تقسیم می شود که دورادور پایتخت مرکزی قدرتمندی را گرفته اند. 75 سال پیش از زمانی که داستان فیلم در آن رخ می دهد، بخش ها بر علیه حکومت مرکزی مستقر در پایتخت شورش کردند، اما این طغیان با شکست مواجه شد. بخش سیزدهم به طور کل از بین رفت و معاهده ی صلحی تنظیم شد که یکی از مفاد آن، تک تک 12 بخش باقیمانده را مجبور ساخت تا در «Hunger Games/ «مسابقات کشتار» شرکت کنند. سالی یکبار دو نفر از شهروندان هر بخش (یک دختر و یک پسر بین سنین 12 تا 18 سال) به قید قرعه انتخاب می شوند تا به عنوان خراج به پایتخت فرستاده شوند و در نبردهای تا پای مرگی که به شیوه ی مبارزات گلادیاتوری روم باستان برگزار می شود، شرکت کنند. این نبردها مهمترین واقعه ای هستند که هر ساله در سراسر پنم پخش زنده ی تلویزیونی دارند. بعد از کشته شدن 23 نفر از مبارزین، آن یک نفری که جان سالم به در برده، عنوان قهرمانی را کسب می کند.

http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/naghd/hunger/jhrsmny.jpgدر هفتاد و چهارمین دوره ی «Hunger Games/ مسابقات کشتار»، پریمرُز اوردین 12 ساله (Willow Shields) به عنوان نماینده ی مؤنث بخش 12 انتخاب می شود. خواهر 16 ساله ی او کاتنیس (Jennifer Lawrence) داوطلب می شود تا به جای او در مسابقات شرکت کند و او را از مرگ تقریباً حتمی نجات دهد. همتای مذکر او، پیتا (Josh Hutcherson) او را در سفر به پایتخت همراهی می کند. بعد از رسیدن به مقصد، کاتنیس زیر نظر هیمیچ ابرنتی (Woody Harrelson) به تمرین می پردازد. هیمیچ دائم الخمر تندخویی ست که 20 سال پیش موفق شده عنوان قهرمانی مسابقات را کسب کند. ایفی ترینکت (Elizabeth Banks) و چینا (Lennie Kravitz) هم با حمایت های خود به او روحیه می دهند و در انتخاب نوع پوشش ظاهری او را راهنمایی می کنند. جسارت و جلوه نمایی کاتنیس باعث می شود به زودی محبوبیت زیادی بین مردم پیدا کند. این موضوع خشم فرمانده اسنو (Donald Sutherland) را برمی انگیزد و در عین حال موجبات خرسندی مسئول مسابقات (Wes Bentley) و گزارشگر زنده (Stanley Tucci) را فراهم می کند. با شروع مسابقات، کاتنیس به پشتوانه ی اندرزهای هیمیچ موفق می شود از «حمام خون» مراسم افتتاحیه جان سالم به در برد و بعد از آن با تظاهر به دوست داشتن پیتا، سعی در پالایش تصویر خود در اذهان عمومی دارد. گرچه در انتها، او واقعاً به پیتا علاقه مند می شود و همین موضوع خود مشکلی بر سر راه اوست، زیرا برای اینکه کاتنیس برنده ی مسابقات شود، مرگ پیتا ضروری ست.

 

منتظر باشید تا فیلم "بازی کشتار"، فروشی در حدود 130 تا 160 میلیون دلار، تنها در 3 روز انتهای هفته داشته باشد. رقمی که باور آن برای همه ما سخت به نظر می رسد!

 

 

 

 

 

http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/10/1.04/q8m2sg0gyddqj3c68iq.jpg

 

هیو جکمن هم روز گذشته در لوکیشن فیلم جدیدش Les Misérables(بینوایان) در بریتانیا دیده شد. در این فیلم علاوه بر هیو جکمن بازیگران مشهور دیگری از جمله راسل کرو ، آن هاتاوی ، جفری راش ، هلنا بونهام کارتر و آماندا سایفرد به ایفای نقش می پردازند.

این فیلم از هم اکنون یکی از بخت های کسب موفقیت در جوایز اسکار سال بعد است

بنابر گزارشها ، هیو جكمن پیشنهاد داده یكی از نقش های اصلی فیلم اقتباسی بینوایان را كه با نگاهی به رمان معروف ویكتور هوگو ساخته می شود، به آن هاتاوی بسپرند.

تام هوپر كارگردان برنده ی اسكار فیلم «سخنرانی پادشاه» این اقتباس سینمایی را به دست گرفته و بیل نیكلسون فیلمنامه ی بینوایان را به نگارش درآورده است.


http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/10/1.04/pvb5cw8wilet0mhclbhl.jpg
هیو جکمن نقش والژان را بازی می‌کند و راسل کرو به نقش دشمن او بازرس ژاور ظاهر می‌شود. همچنین جفری راش نقش آقای تناردیه ، هلنا بونهم كارتر نقش خانم تناردیه و آماندا سایفرد نقش کوزت را ایفا خواهند کرد.

داستان بینوایان‌ در دوران انقلاب فرانسه روی می‌دهد و درباره ژان والژان زندانی سابق است که تحت تاثیر یک کشیش راهی جدید در زندگی در پیش می‌گیرد.او شهردار شهری کوچک و شهروندی محترم می‌شود، در حالی که ژاور، زندانبان سابق و بازرس فعلی به هویت واقعی او شک کرده است.

لازم به ذکر است فیلم Les Misérables(بینوایان) 14 دسامبر 2012 (24 آذر 91) بر روی پرده سینماها اکران خواهد شد.

-------------

 http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/10/1.04/IMAGE634541872258437500.jpg

 

جدیدترین فیلم سینمایی وودی آلن با عنوان «به رم با عشق» و در تاریخ 22 ژوئن (2 تیر) بهار سال 1391 روی پرده سینماهای سراسر جهان می‌رود.

مسئولان شرکت فیلمسازی «سونی پیکچرز کلاسیک» که مسئولیت ساخت و اکران جدیدترین فیلم سینمایی وودی آلن را برعهده دارند، روز گذشته به صورت رسمی اعلام کردند که عنوان جدیدترین اثر این کارگردان صاحب نام سینمای جهان به «به رم با عشق» (To Rome With Love) تغییر کرده است.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی هالیوود ریپورتر، مسئولان «سونی پیکچرز کلاسیک»، چند ماه پیش عنوان جدیدترین اثر وودی آلن را «سقوط نرون» (Nero Fiddled) اعلام کرده بودند.

مسئولان شرکت فیلمسازی «سونی پیکچرز کلاسیک» درباره تغییر در عنوان آخرین ساخته وودی آلن گفتند: عنوان «سقوط نرون» عبارت آشنایی برای مخاطبان غیر ایتالیایی نبود. بسیاری از تماشاگران بین المللی ترجیح می دهند که عناوین فیلم ها قابل فهم باشند، به همین دلیل تصمیم گرفتیم که عنوان جدیدترین اثر وودی آلن را به «به رم با عشق» تغییر دهیم.

همچنین تاریخ اکران فیلم سینمایی «به رم با عشق» نیز به روز 22 ژوئن (2 تیر) بهار سال 1391 تغییر پیدا کرد. مسئولان سازنده این پروژه پیش از این اعلام کرده بودند که این فیلم سینمایی در فصل تابستان روی پرده سینماها می رود.

«به رم با عشق» پنجمین فیلم وودی آلن است که اکران آن را شرکت فیلمسازی «سونی پیکچرز کلاسیک» برعهده گرفته است.

وودی آلن از تاریخ 11 جولای (20 تیر) تابستان سال 1390 و با حضور الک بالدوین (بازیگر فیلم سینمایی «دیپارتد» (The Departed))/ روبرتو بنینی (بازیگر فیلم سینمایی «زندگی زیباست» (La Vita E Bella)/ پنه لوپه کروز (بازیگر فیلم سینمایی «آسمان وانیلی» (Vanilla Sky))/ جودی دیویس (بازیگر فیلم سینمایی «شوهرها و همسرها» (Husbands and Wives))/ جس آیزنبرگ (بازیگر فیلم سینمایی «شبکه اجتماعی» (The Social Network))/ گرتا گرویگ (بازیگر فیلم سینمایی «بدون هیچ وابستگی» (No Strings Attached))/ الن پیج (بازیگر فیلم سینمایی «تلقین» (Inception))، فیلمبرداری این فیلم سینمایی را در شهر رم آغاز کرده بود.

فیلم سینمایی «به رم با عشق» براساس رمانی از جیووانی بوکاکیو به نام «دیکامرون» (The Decameron) که در سال 1350 میلادی نوشته شده است، ساخته می شود و «باپ دیکامرون» از چهار بخش جداگانه تشکیل می شود، به طوری که 2 داستان در مورد شخصیت‌های آمریکایی است که در رم زندگی می کنند و 2 داستان دیگر نیز شخصیت‌های ایتالیایی این شهر را در بر می‌گیرد.

شرکای همیشگی وودی آلن به نام لتی آرانسون و استفان تننبام به همراه شرکت فیلمسازی «گراویر پروداکشنز» (Gravier Production) با بودجه ای برابر با 17 میلیون یورو (24.8 میلیون دلار) تهیه کنندگی فیلم سینمایی «به رم با عشق» را برعهده دارند.

وودی آلن از چندین سال قبل ساخت فیلم هایش در اروپا را آغاز کرده است، به طوری که پیش از این فیلم های سینمایی «نیمه شب در پاریس» (Midnight in Paris) را در فرانسه، «غریبه دراز تاریک را ملاقات خواهی کرد» (You Will Meet a Tall Dark Stranger) و «امتیاز پیروزی» (Match Point) را در انگلستان و «ویکی کریستینا بارسلونا» (Vicky Cristina Barcelona) را در اسپانیا ساخته است.

آلن 75 ساله علاوه بر دریافت 4 جایزه اسکار، 48 جایزه دیگر را در جشنواره ها و مراسم اهدای جوایز بین المللی دریافت کرده است که جایزه خرس نقره ای جشنواره بین المللی فیلم برلین، جایزه فیپرشی جشنواره فیلم کن، جایزه شیر طلایی جشنواره فیلم ونیز و جایزه برتر مراسم اهدای جوایز فیلم اروپا از مهمترین آنها هستند.

فیلم های سینمایی «هانا و خواهرهایش» (Hannah and Her Sisters)، «منهتن» (Manhattan) و «آنی هال» (Annie Hall) از جمله برجسته ترین آثاری هستند که وودی آلن ساخت آن ها را پیش از این برعهده داشته است.

---------------

 http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/10/12.27/32.jpg

 

کارگردان برنده اسکار قصد دارد پس از پنج سال پروژه «گرگ وال استریت» را از ماه اوت مقابل دوربین ببرد.
مارتین اسکورسیزی برای کارگردانی این پروژه با شرکت «رد گرانیت» در حال مذاکره است، اما قرارداد نهایی هنوز امضاء نشده است.
این پنجمین همکاری دی کاپریو و اسکورسیزی است آنها قبل از این در فیلم های جزیره شاتر، رفتگان، هوانورد و دارو دسته نیویورکی همکاری داشته اند.
اسکورسیزی اولین بار سال 2007 چند ماه پس از آنکه برای «مردگان» اسکار گرفت، درگیر این پروژه شد. آن زمان قرار بود استودیو برادران وارنر «گرگ وال استریت» را تهیه کند، اما به دلیل درگیری اسکورسیزی در پروژه‌های مختلف قید ساخت این فیلم زده شد.
این فیلم که از یک داستان واقعی اقتباس گرفته زندگی دلال شرکتها را روایت می کند که در دهه 90 میلادی برای تقلب های امنیتی و پول شویی دستگیر می شود.

اسکورسیزی فوریه 2011 به طور رسمی اعلام کرد «گرگ وال استریت» را مقابل دوربین می‌رود، اما بعد کار روی فیلم «هوگو» را شروع کرد.
شرکت «رد گرانیت» ماه مه پیش در جشنواره کن اعلام کرد روی «گرگ وال استریت»‌ سرمایه‌گذاری خواهد کرد و با همکاری شرکت «آپیان وی» متعلق به دی‌کاپریو و شرکت «ایمجاگ پروداکشنز» فیلم را تهیه می‌کند.

دی‌کاپریو مدت‌هاست قرار است نقش بلفورت را بازی کند. ترنس وینتر («سوپرانوها» و «امپراتوری پیاده‌روی تخته‌کوب») فیلمنامه «گرگ وال استریت» را نوشته که روایتی از ظهور و سقوط بلفورت در وال استریت همین طور سبک زندگی پرآشوب و زندگی شخصی پرتلاطم او بخصوص اعتیادش به مواد مخدر است.
بلفورت سال 1998 به جرم جعل اوراق بهادار و پولشویی محکوم شد و 22 ماه را در زندان فدرال گذراند. او از آن زمان تاکنون زندگی آرامی دارد و به عنوان مشاور شرکت‌ها فعال است.
دی‌کاپریو و اسکورسیزی در فیلم‌های «دار و دسته نیویورکی»، «هوانورد»، «مردگان» و «شاتر آیلند» در کنار هم بودند. دی‌کاپریو سال 2011 فیلم «جی. ادگار» به کارگردانی کلینت ایستوود را روی پرده سینماها داشت.

 http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/10/12.27/1107485_PhotoA.jpg

 

برخی منابع از فشارهای سیاسی به وزارت ارشاد برای جلوگیری از اکران فیلم جنجالی ابوالقاسم طالبی باموضوع حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 88 درتهران خبر می دهند.

فیلم "قلاده های طلا"  که درزمان اکران آن در برج میلاد ، چندین سالن بطور همزمان مجبور به پخش همزمان آن شده بودند،پس از اکران نوروزی و استقبال عمومی در چند روز اول،وحشت برخی جریانات سیاسی را به دنبال داشته است.

بنابر آخرین شنیده ها ، بدلیل موضوع این فیلم و پرداخت آن به حوادث سال 88 ، برخی گروهها درتلاش برای فشار وارد کردن به وزارت ارشاد و معاونت سینمایی برای جلوگیری از نمایش عمومی این فیلم به ویژه در پایتخت و توقیف موقت آن به بهانه های واهی هستند.

این افراد در تلاشند تا با کمک گرفتن از افراد صاحب نفوذ در دولت ، از اکران این فیلم در ایام تعطیلات نوروزی و رکورد شکنی احتمالی (!!!) سیاسی ترین فیلم تاریخ ایران جلوگیری به عمل آورند.

این نکته نیز حائل اهمیت است که در زمان برگزاری جشنواره فیلم فجر امسال ،اکران این فیلم طبق برنامه اعلام شده صورت نگرفت و چندین بار به تعویق افتاد و نهایتا درنیمه شب بامداد مجوز اکران در برج میلاد گرفت اما هیچکدام ازاین اعمال محدودیتها از توفیق بی سابقه "قلاده های طلا" در جشنواره نکاست و اهالی هنر و سینما و اهالی رسانه اقبالی گسترده از خود به نمایش گذاشتند.

یک شنبه 28 اسفند 1390برچسب:, :: 17:45 ::  نويسنده : هیراد

 http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/10/12.27/13901226000187_PhotoA.jpg

 

ریکاردو دمونترول فیلم‌ساز سرشناس سینمای آمریکای لاتین خود را آماده کارگردانی یک فیلم آینده‌نگرانه به نام «تولد دوباره زورو» است.

تهیه‌کننده فیلم این فیلم‌ساز اهل پرو، کمپانی فوکس قرن بیستم است و این فیلم،به احیای مجموعه فیلم ماجراجویانه «زورو» می‌پردازد.

به نوشته رسانه‌های گروهی، «تولد دوباره زورو» به گونه‌ای قصه کلاسیک زورو را احیا می‌کند که امکان تولید قسمت‌های مختلف آن باشد.

گفته می‌شود گائل گارسیا برنال بازیگر مطرح مکزیکی و سینمای آمریکای لاتین، در نسخه دوباره‌سازی شده «زورو» نقش این ابرقهرمان نقابدار را بازی می‌کند.

در قصه نسخه جدید، کاراکتر زورو که قصد انتقام‌گیری دارد، در یک ایفای جدید و پس از یک جنگ ویرانگر بین‌المللی قصد انجام کارهای خود را دارد.

در این فیلم، زورو با یک نیروی شیطانی که حاکم یک حکومت مستبد است، به مبارزه برمی‌خیزد.

فیلم‌نامه زوروی جدید را تیم دو نفره لی شیپمان و برایان مک گریوی نوشته‌اند و بازنویسی نهایی را ریکاردو د‌مونترول روی آن انجام می‌دهد.

«زورو» یک ابرقهرمان کمیک استریپی کلاسیک است که با هویتی دوگانه در یک روستا زندگی و از اهالی دهکده در مقابل ظلم حاکم حمایت می‌کند.

او که یک نجیب‌زاده مهربان و ثروتمند است، در ایام خطر نقابی به چهره زده و شنلی سیاه به تن می‌کند و اسبی مطیع دارد.

این قصه حدود پنجاه سال قبل تبدیل به یک مجموعه بسیار موفق تلویزیونی درآمد که در دهه شصت میلادی در چندین فصل به روی آنتن رفت.

حدود پانزده سال قبل نسخه سینمایی این قصه با بازی «آنتونیو باندراس» تولید و اکران عمومی شد. فروش بالای فیلم باعث تولید قسمت دوم آن هم شد. اما این قسمت نتوانست فروش خوبی در جدول گیشه نمایش سینماها کند و همین نکته، باعث بایگانی شدن پرونده تولید این مجموعه فیلم شد.

کمپانی فوکس بیستم در تدارک تولید نسخه‌ای از قصه «زورو» است که بتواند آن را تبدیل به یک مجموعه فیلم دنباله‌دار سینمایی کند.

 جانی دپ در فیلم «رنجر تنها» نقش یک سرخپوست بازی می‌کند.

«رنجر تنها» را گور وربینسکی می‌سازد که پیشتر در انیمیشن بلند «رنگو» و مجموعه فیلم‌های «دزدان دریایی کارائیب» با جانی دپ همکار بود.

دپ در این فیلم که بازساری یک فیلم کلاسیک است، نقش شخصیت تونتو را بازی می‌کند و با هلنا بونهام کارتر و تام ویلکینسن همبازی است.
 

http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/10/12.22/IMAGE634670784617246158.jpg


فیلم با بودجه 215 میلیون دلاری ساخته می‌شود. این فیلم ابتدا قرار بود پاییز امسال کلید بخورد، اما فیلمبرداری به خاطر مشکلات مربوط به بودجه به تعویق افتاد.

«رنجر تنها» تولید استودیو دیسنی است و سال 2013 روانه سینماها می‌شود.

دپ سه بار برای فیلم‌های «دزدان دریایی کارائیب: نفرین مروارید سیاه»، «در جستجوی نورلند» و «سوئینی تاد: آرایشگر شیطانی خیابان فلیت» نامزد دریافت جایزه اسکار بوده است.

او سال 2011 فیلم «دزدان دریایی کارائیب: روی امواج بیگانه» را روی پرده سینماها داشت.

 http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/10/12.02/IMAGE634376823245937500.jpg

تعجب نکنید این را ارزشمندترین لیست سینمایی جهان یعنی Metacritic اعلام کرد. (معمولا لینک و نمرات موجود در این سایت را علاوه بر صفحه آن، می توانید در صفحه هر فیلم در IMDB در کنار پوستر آن در بالای صفحه مشاهده نمایید)

این سایت که به میانگین نمرات منتقدان ، روزنامه ها و مجلات استناد می کند، فیلم جدایی نادر از سیمین شاهکار اصغر فرهادی را در رتبه نهمین فیلم برتر تاریخ سینما قرار داد.

در این لیست که بسیار معتبرتر از لیست سایت IMDb است فیلم پدرخوانده با بیشترین آرا در رتبه اول است

پدر خوانده با دریافت نمره 100/100 از


The New York Times: Vincent Canby
Los Angeles Times: Kenneth Turan
Chicago Sun-Times: Roger Ebert
San Francisco Chronicle: Edward Guthmann
Washington Post: Desson Thomson
Chicago Tribune: Michael Wilmington
ReelViews: James Berardinelli
San Francisco Examiner
TV Guide

و نمره 80/100 از
Variety

به جایگه اول تکیه زده

http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/naghd/250/2-The-Godfather/29-The-Godfather.jpg


و بعد از آن فیلم های


Lawrence of Arabia 100/100
The Wizard of Oz 100/100
Metropolis 98/100
Pan's Labyrinth 98/100
Dr. Strangelove 96/100
Ratatouille 96/100
Modern Times 96/100
95/100 A Separation (جدایی نادر از سیمین)
WALL·E 94/100

قرار دارند.

ASeparationCover.jpg


فیلم جدایی نادر از سیمین با میانگین نمره 95/100 در رتبه نهم است که این رتبه شاید فقط در آینده تهدید شود زیرا فیلم های گذشته نمرات ثابت خود را گرفته اند


جدایی با دریافت نمره 100/100 از


Los Angeles Times: Kenneth Turan
USA Today: Claudia Puig
Wall Street Journal: Joe Morgenstern
Entertainment Weekly: Owen Gleiberman
San Francisco Chronicle: Amy Biancolli
Chicago Sun-Times: Roger Ebert
Boston Globe: Wesley Morris

و دریافت 90/100 از

Variety

88/100 از

Rolling Stone: Peter Travers

80/100 از

The New York Times: A.O. Scott

با میانگین 95/100 به جایگاه نهم رسید

این افتخار بزرگ رو به تمام ایرانیان جهان تبریک می گویم

شنبه 20 اسفند 1390برچسب:, :: 22:12 ::  نويسنده : هیراد

 در سال 2012 با سیلی از فیلمهای زیبا و دیدنی مواجه ایم.در این میان ژانر ترسناک از محبوبیت خاصی برخوردار است.با هم نگاهی داریم بر 10 فیلم ترسناک محبوب سال 2012 (البته بعضی از عناوین زیر، تا این تاریخ به اکران رسیده اند)

 

1
The Woman in Black

new-woman-in-black-poster.jpg


 

2
Underworld: Awakening
Underworld-Awakening-Official-Poster_2012-03-05.jpg




3
Abraham Lincoln: Vampire Hunter
abraham-lincoln-vampire-hunter-20111214064243446_2012-03-05.jpg



 

4
Prometheus
Prometheus-2012-Movie.jpg



5
The Devil Inside
devilinsideredbandtrailer.jpg


6
Dark Shadows
dark_shadows_2012_5457_poster.jpg



7
Resident Evil: Retribution
Resident-Evil-Retribution-poster.jpg



8
Playback
playback.jpg



9
World War Z
World_War_Z.jpg




10
Rogue River
roguerivers.jpg
رتبه فیلم آخر هفته کل تعداد هفته
1 Dr. Seuss' The Lorax  $70.2M $70.2M 1
2 Project X  $21.1M $21.1M 1
3 Act of Valor  $13.6M $45.1M 2
4 Safe House  $7.39M $108M 4
5 Good Deeds  $7.05M $25.8M 2
6 Journey 2: The Mysterious Island  $6.55M $85.2M 4
7 The Vow  $6.01M $112M 4
8 This Means War $5.56M $41.4M 3
9 Ghost Rider: Spirit of Vengeance  $4.65M $44.8M 3
10 Wanderlust  $3.84M $12.5M 2
 

 

 



ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 24
بازدید دیروز : 15
بازدید هفته : 39
بازدید ماه : 227
بازدید کل : 82359
تعداد مطالب : 74
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1