بررسی نامزدهای آکادمی اسکار/ اولین‌ها، رکورد‌ها و آمارهای جذاب
 
GreeCH
محفلی برای بحث و گفتگو درباره فیلمهای روز دنیا
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان

بخش بهترین بازیگری

• شباهت انتخاب‌های اتحادیه بازیگران سینمای آمریکا (SAG) با اسکار در دو سال گذشته به ترتیب ۱۹ از ۲۰ و ۱۷ از ۲۰ بوده است و امسال نیز ۱۷ از ۲۰ نامزد اسکار با SAG مشابه بوده است. تفاوت‌های امسال عبارت بوده‌اند از: برای بهترین بازیگر مرد در لیست اسکار‌گری الدمن (بندزن، خیاط، سرباز، جاسوس) جایگزین لئوناردو دی کاپریو (جی ادگار) شده است، در بخش بهترین بازیگر زن رونی مارا (دختری با خالکوبی اژد‌ها) جایگزین تیلدا سوئینتن (باید درباره کوین حرف بزنیم) شده است و در بخش بازیگر مکمل مرد ماکس فن‌سیدو (بسیار بلند و خیلی نزدیک) جایگزین آرمی همر (جی ادگار) شده است.

• بازیگران زیر برای اولین بار نامزد اسکار شده‌اند: دمیان بشیر (یک زندگی بهتر)، ژان دوژاردین (آرتیست)،‌گری الدمن (بندزن خیاط سرباز جاسوس)، رونی مارا (دختری با خالکوبی اژد‌ها)، جونا هیل (مانی‌بال)، برنیس بژو(آرتیست)، جسیکا چاستین (خدمتکار)، ملیسا مک‌کارتی (ساقدوش‌ها)، اکتاویا اسپنسر (خدمتکار)

جورج کلونی (اولاد) در چهار سال گذشته برای سومین بار نامزد اسکار بازیگری می‌شود. سال ۲۰۰۷ برای فیلم مایکل کلایتون و ۲۰۰۹ برای فیلم بالا در آسمان. او می‌تواند امسال برای بار اول در بخش بهترین بازیگر مرد برنده اسکار شود. (او اسکار بهترین بازیگر مکمل مرد را برای فیلم سیریانا (۲۰۰۵) دریافت کرده است)

مریل استریپ (بانوی آهنین) برای بار هفدهمین نامزد بازیگری در اسکار شده و رکورد بالا‌ترین نامزدی اسکار در رشته‌های بازیگری خود را ارتقا بخشید (او ۱۴ بار در بخش بهترین بازیگر و سه بار در بخش بهترین بازیگر مکمل نامزد شده است)

 گلن کلوز (آلبرت نابس)، نامزد بهترین بازیگر زن، پس از ۲۳ سال دوباره توسط آکادمی انتخاب شده است. او پنج بار نامزد بهترین بازیگری در اسکار شده است (دو بار بازیگر اصلی و سه بار بازیگر مکمل). آخرین نامزدی او برای فیلم رابطه‌های خطرناک (۱۹۸۸) بوده است.

 ماکس فن‌سیدو (بسیار بلند و فوق‌العاده نزدیک) و کریستفر پلامر (مبتدی‌ها)، هردو ۸۲ ساله، دومین و چهارمین فرد مسنی هستند که در بخش بهترین بازیگر مکمل نامزد می‌شوند. هال هلبروک در سال ۲۰۰۷ در حالی برای فیلم به سوی طبیعت وحشی نامزد اسکار شد که ۸۲ سال داشت و البته چند ماه پیر‌تر از نامزدهای اسکار امسال بود.

جسیکا چاستین و اکتاویا اسپنسر هر دو برای فیلم خدمتکار نامزد اسکار در بخش بهترین بازیگر مکمل زن شده‌اند، اتفاقی که سه بار در چهارسال گذشته افتاده است: آمی آدامز و ویولا دیویس (شک، ۲۰۰۸)، ورا فرمیگا و آنا کندریک (بالا در آسمان، ۲۰۰۹)، آمی آدامس و ملیسا لئو (مشت زن، ۲۰۱۰)

دیگر بخش‌ها

یک جدایی دومین فیلم ایرانی است که نامزد بهترین فیلم خارجی زبان اسکار می‌شود. در سال ۱۹۹۹بچه‌های آسمان نامزد این جایزه شده بود. جدایی می‌تواند اولین فیلم ایرانی باشد که این اسکار را می‌برد.

• سومین سالی است که کمپانی پیکسار در بین نامزدهای بهترین انیمیشن فیلمی ندارد. قبلا در سال‌های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۵ نیز این اتفاق افتاده بود

تلما شون‌میکر (هوگو) که نامزد بهترین تدوین شده است، می‌تواند امسال در صورت بردن اسکار رکوردبیشترین برنده اسکار بهترین تدوین با چهار اسکار را به نام خودش ثبت کند.

جان ویلیامز (ماجراهای تن تن و اسب کارزار) برای ۴۱ و ۴۲ امین نامزد بهترین موسیقی متن اسکار شده است. او با رکورد مرحوم آلفرد نیومن (با ۴۳ نامزدی) فقط یک نامزدی اسکار فاصله دارد.

گرگ راسل (ترنسفومرز‌ها: تاریکی ماه) برای چهاردهمین بار برای بهترین میکس صدا نامزد اسکار شده در حالی که هنوز اینجایزه را بدست نیاورده است.


پيوندها


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 78
بازدید دیروز : 113
بازدید هفته : 288
بازدید ماه : 286
بازدید کل : 83010
تعداد مطالب : 74
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1